hoeveel slapen jullie kleintjes overdag ?

A

Anoniem

Guest
Ben erg benieuwd hoeveel jullie beebjes overdag slapen. Mijn jongens beginnen meestal na twee uur/ twee en een half uur in hun oogjes te wrijven en daardoor zit ik nog op een voedingsritme van iedere drie, drie en een half uur (slapen, voeden, wakker). Soms is eentje wel toe aan wat langer maarja, dat is nu eenmaal met een ttweeling, ik stop ze er samen dan weer in anders heeft mama geen rust :)! Met eentje is het toch iets makkelijker om je baebje zelf te volgen en wat te experimenteren. Ze doen het verder erg goed, dus ik hou het maar zo, maar ben wel benieuwd hoe jullie dat doen!

Eva wordt rond half 9/9uur wakker.
Gaat om 11 uur weer slapen, nadat ze de fles heeft gehad.
Slaapt dan ongeveer tot half 1/1 uur s'middags.
En gaat 15:00  uur weer naar bed, na haar fles.
En slaapt dan tot ongeveer half 5/5 uur, soms half 6.
Dus ook Eva is zo 2/2 en half uur wakker en ze gaat om half 8 in bad en dan gelijk naar bed, om vervolgens de nacht door te slapen tot de volgende ochtend.

Bastiaan wordt rond 7 uur wakker, krijgt dan voeding. Meestal valt hij tegen 9 uur weer in slaap, slaapt dan wisselend (soms een uurtje, andere keren 2 uur).
Om 11 uur de fles en dan tegen half 1 weer naar bed, tot ongeveer 3 uur.
Dan weer de fles.
Meestal gaat hij dan tegen half 6 weer slapen tot de voeding van 7 uur.
Om 9 uur valt hij dan weer in slaap, ik maak hem om half 11 wakker voor de laatste voeding en dan slaapt hij tot de volgende ochtend.
Nienke

Hoi Roos,

Davids ritme is een beetje aan het veranderen momenteel, omdat we net met vaste voeding zijn begonnen. Maar tot vorige week was het ongeveer zo:

6.30  BV
na een uur gaat hij weer slapen (1.5  a 2 uur)
11.00 BV
dan om iets van  12.00 weer slapen (1.5  a 2 uur)
15.00 BV
16.00/16.30  slapen (ca. 1.5 uur)
19.00 BV
19.45 slapen (45-60 minuten)
21.30 klein beetje pap van rijstebloem
22.30 BV

Hij is dus meestal niet meer dan 2 tot 2.5 uur achter elkaar wakker en slaapt tussen de eerste en laatste voeding gemiddeld 5-6 uur. Maar er zitten ook dagen tussen dat hij veel minder slaapt (en dan nogal chagrijnig is!). Hij sliep ook een hele tijd 's nachts niet door en wilde dan rond 3.30 een voeding.

nou meiden jullie hebben het wel goed zo hoor met jullie kindjes...
onze noa slaapt het minimale overdag..
meestal 3 kwartier en dat tussen alle voedingen in..
maar nu hebben we in de avond en nacht geen problemen met haar en slaapt ze goed door.
we kunnen haar om half 8 op bed leggen en dan slaapt ze de hele avond en nacht door tot de volgende ochtend half 8!!

maar overdag een bewerkelijkkl miesje dus..
maar ik vind het niet meer erg.
ze vermaakt zich wel prima en de kinderarts zegt ook dat kleien dutjes helemaal niet slecht zijn op deze leeftijd pfff ben ik toch weer even opgelucht..

Hoi Annelies,

Ja, de slaapbehoefte verschilt enorm per kind dus het is niet erg als je kind veel minder slaapt. David is gewoon chagrijnig als hij niet meerdere keren op een dag een lange slaap maakt van anderhalf uur. Maar ik besef wel dat ik het luxe heb zo hoor!
Trouwens, 45 minuten is de lengte van de slaapcyclus van een baby en dan raken ze in een lichte slaap waaruit ze makkelijk wakker worden (en vaak niet meer vanzelf inslapen). David wordt de laatste tijd ook vaak na 45 minuten even wakker. Ik laat hem altijd liggen en soms ook even huilen om te zien of hij nog in slaap valt. Zelfs als hij echt helemaal wakker is en huilt valt hij soms toch nog weer in slaap. Dus dat is nog een idee....

hee staartmees...

ja ik weet het maar als ik dan bij haar kom is ze klaar wakker en dan doe ik toch even haar speentje in haar mondje om te proberen maar tevergeefs...
maar vandaag doet ze het super goed.
misschien zijn het ook wel sprongetjes denk dat ze er net weer 1 heeft gehad en de tandjes zijn ook erg vervelend ze heeft er veel last van..

groeten annelies

Terug
Bovenaan