Hoeveel slapen op de dag?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn dochtertje is nu 5 maanden. Ik vraag me af hoeveel jullie kindjes slapen op de dag. Ons schema ziet er zo uit.

7              fles 210+7
11          fles 210+7
15          fles 210+7
19          fles 210+7

Bijvoeding mag voorlopig niet omdat ze aan de diarree is . Tussen de voedingen door slaapt ze vaak 2 uur. Ik merk alleen dat ze er niet altijd behoefte aan heeft. Wanneer slapen ze 2 x op een dag (gemiddeld genomen dan)?

Gr. debra

Hoi Hoi,

Nou ik heb een heeeeel erg wakker zoontje van 5,5 maand hoor! die slaapt overdag maar totaal 1,5 uur en das soms al veel!!!! sochtend een half uurtje en smiddags een half uurtje....daarintegen ligt hij om 19.00 op bed en slaapt dan tot 23.30 door, krijgt BV en slaapt dan gemiddeld tot 6.30 door.

kortom een wakker baasje, maar niet vervelend erg leuk maar wel bewerkelijk hahaha

succes!

liefs sweety

Ons zoontje Dylan is altijd een goede eter geweest, hij is nu bijna 8 maanden en start met een 260cc fles met drie eetlepels rijstebloempap erdoor. Vieruurtjes later is het of pap of weer een fles ....tussendoor vaak nog een danoontje of een fruithapje, maar dan geef ik de fles ietsje later....Soms een warme potmaaltijd met een ligakoekje erdoor en voordat 'ie op bed gaat ook nog een fles 260cc met ook hierdoor drie á vier lepels rijstebloem...Hij heeft nooit geen problemen gehad met pap, gezien hij al met 4 maanden rijstebloem kreeg. Hij is wat je noemt een onverzadigbare drinker, hahaha.(vandaar de rijstebloem erdoor) en het heeft hem doen wennen aan de pap welke hij nu krijgt.
Slapen is ook nooit een probleem geweest, hij gaat nu 8.30 uur op zijn bedje en word meestel rond 8 uur weer wakker, en heeft uitschieters van 9.45 uur

Ik vind het wel moeilijk om te bepalen wanneer je wat geeft, maar zolang hij tevreden is laat deze mamma het mooi zo

Grtz,vonneg

O, ja...overdag slaapt 'ie s'morgens 1 uurtje en s'middags 1 1/2 of 2 uurtjes, maar dit word al minder, hoor. Vanavond is 'ie vanaf 4 uur wakker geweest (en dat is al een uitzondering)

Grtz,vonneg

Floor is nu 7 maanden en heeft redelijk veel slaap nodig. 's Morgens slaapt ze na de eerste voeding (8.00) een uur, dan fruit, weer slapen en voeding om 12.00 uur. Dan slaapt ze twee tot drie uur, en meestal gaat ze aan het eind van de middag tegen 16.00 weer een uurtje slapen voor het eten. Dan om 19.00 naar bed om door te slapen tot de volgende morgen.
Onze oudste deed dit ook altijd en hij slaapt nu nog steeds veel, hij is ruim 2,5 jaar en slaapt 's middags nog 2 tot 3 uur en 's avonds ligt hij ook om 19.00 in bed, 's morgens is hij ook tegen 7.00 weer wakker.
Tja, het ene kindje heeft gewoon meer slaap nodig dan de ander.
groetjes,
Ruth

Hoi,

onze Stijn is nu 6,5 maand en slaapt ook nog veel: ongeveer 5 a 6 uur op de dag en dan 11 uur in de nacht. na elke voeding gaat hij nog slapen. het is alleen frappant dat hij dat niet doet als we op stap zijn.
Afgelopen zondag zijn we echt de hele dag weggeweest en hij heeft in tot aal 3 uur op de dag geslapen!!
Hij houdt ervan om in zijn eigen bedje of dat van oma te slapen!!!

groetjes,
kiki

Hoi,

Mijn zoontje slaapt tot 7.30 en gaat om een uur of 11 naar bed en slaap dan tot +- 13.30 soms iets langer. En daarna doet hij om een uur of 6 nog een tukkie van een ongeveer een  uurtje en gaat dan om 20.30 naar bed.

Dus Jarno slaapt over de hele dag niet zo heel erg veel. Hij is nu 6,5 mnd. Als hij dus 4 uur per dag slaapt is het echt veel. s'Nachts slaapt hij wel door en doet dat  direct 11 uur achter elkaar.

Ik denk dat elk kindje hem/haar eigen behoeftes hierin heeft. Geen baby/peuter/kleuter/puber/man/vrouw gelijk.

Groetjes Ilona, mama van Jarno 13-3-2007  

Hoi,

Mijn zoontje is nu 51/2 maand en zijn schema is:
7:45 fles van 200 cc.
9:15 half potje fruit.
9:30 tot 11:45 slapen.
12:00 fles van 200 cc.
13:30   tot 16:00 slapen.
17:30 half potje warm eten.
19:30 slapen tot de volgende morgen.

Als hij heel moe is dan slaapt hij ook nog van 18:00 tot 18:45 ongeveer.
Ik vind dit ritme ideaal.
Hij slaapt mooi onder de schooltijden van   mijn oudste zoon.

Groetjes Margaretha,

Terug
Bovenaan