hoeveel slapen overdag?

A

Anoniem

Guest
Hallo moeders,

Even een vraagje over het slapen overdag. Ik heb het idee dat mijn kleine man (nu 8,5 maand oud) niet meer 2 x per dag een slaapje wilt doen. Normaal gesproken sliep hij altijd van 9.30-11.00 en van 15.00 tot 15.30 uur, maar de afgelopen dagen is het echt brullen geblazen. Gisteren heeft 'ie een half uurtje geslapen over de hele dag. 's-avonds/'s-nachts slaapt 'ie wel prima hoor van 19.00 tot 7.00 uur dus je hoort mij niet klagen maar ben gewoon benieuwd hoe het bij jullie gaat.

Groetjes,
Mariska

Hallo mariska

Shanice gaat alleen nog van 13.00 uur tot 15.30 naar bed en dat is allang zo het ene kindje heeft meer slaap nodig dan een ander. Ze is nou 9mnd oud. Is ze echt moe dan val ze wel in slaap in de wandelwagen en dan zet ik die plat maar dat komt ook niet veel meer voor.

groetjes lisette

Ik denk idd ook dat elk kindje zijn eigen ritme heeft. Wij hebben hier een echte luilak !
Ze is bijna 9 mnd, maar slaapt vaak nog 3 x op een dag !
Van 9.30 tot 10.30, soms wat langer.
Van 13.30 en dan 1 a 2 uurtjes en vaak is ze zo moe dat ze tussen 17 en 18 nog een uurtje slaapt en vervolgens gaat ze tussen 18.30 en 19 naar bed, en dan is ze ook echt helemaal op. Ze slaapt dan tot ongeveer 6 a 6.30 uur.
Ze krijgt nu haar 3e en 4e tand zijn bijna door, daardoor lijkt ze nu nog eerder moe te zijn. Gistermiddag zelfs 3 uur geslapen !

Groetjes Bianca (mama van Brenda)

Zifjon slaapt ook nog veel is nu 9 maanden

slaapt in de ochtend 2 uur en in de middag 3 uur.
dan gaat hij om 19:30 naar bed en is wel al om 06:00 wakker.

gr van Mariska mama van Zifjon

Hey moeders,

Ik heb ook zo'n slaperd....
8 uur wakker        - 10 uur slapen
12 uur wakker    - 14 uur slapen
16 uur wakker   - 18/19 uur slapen tot 's morgens 8

Hij heeft het ook echt nodig om zoveel te slapen, is zeeeer druk als hij wakker is. Hij gaat ook heel graag naar bed dat is nu nog wel ff fijn......voor zolang het duurt...

Groetjes Wen      

Haai moeders met de kindjes die veel slapen!

Hoe doen jullie het dan met het plannen van jullie dag verder??
Mijn ukkie ligt ook veeeel op bed.. als hij wakker word rustig kleertjes aan en op visite (eventueel)
We zijn er nog niet eens en hij is alweeer moe hahaha!!

hoe doen jullie dit dan?? het lullige is dat hij ook nergens anders goed slaapt!
Snik!

Groetjes!

Nou, hier ook een slaapkoppie hoor. Mijn zoontje van 9 maanden slaapt nog 4 keer, ongeveer zo:
van 8.00 tot 9.30
van 11.00 tot 12.00
van 13.30 tot 15.00
en van 16.30 tot 18.00
dan weer om 19.00 naar bed tot 6-7 's morgens

Ik heb nog een zoon van 3,5 en als ik hem naar de peuterspeelzaal moet brengen, maak ik de jongste wakker. Ik vind dat echt vervelend om te doen, maar het kan niet anders.  
Verder probeer ik me aan te passen aan zijn slaapjes, het duurt maar zo kort, over een jaartje ben je al weer veel vrijer.
Mijn ouders en schoonouders hebben een bedje staan, dus als we daar zijn gaat 'ie gewoon daar naar bed en verder laat ik hem ook wel eens in de wandelwagen slapen als ik de stad in ben of een rondje wil wandelen.

De oudste sliep ook nog tot zijn tweede jaar 2 keer per dag 1-2 uur, toen tot zijn derde 1 keer per dag 2-3 uur en vanaf zijn derde helemaal niet meer.

Grappig he, wat een verschil?

Groetjes!

Mijn dochter is niet zo'n slaper.
's morgens van 7:30 tot maximaal 9 uur, maar vaak na een uurtje al weer wakker
's middags van half 1 tot maximaal 15 uur, vaak om 14 uur al weer wakker
's avonds gaat ze dan om 19:30 naar bed tot de volgende ochtend om 7:00, daar ben ik wel heel blij mee! Wel merk ik dat ze vaak om 18:00 moe is, soms doen we haar dan in bed omdat ze huilerig is, vaak slaapt ze dan een half uurtje.

Terug
Bovenaan