hoeveel slapen ze? en tijd tussen voedingen?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

hoeveel of hoe vaak leggen jullie de kleine in bed (of waar dan ook om te slapen?).
Mijn dochtertje is nu bijna 7 weken, ze sliep vannacht 10 uur achtereen, mag dat eigenlijk? volgens mijn moeder wel maar die is van de oude stempel, wat slaapt lijd niet zei ze, nou drinkt mijn dochter vrijwel niets als we haar rond 11 uur wakker maken, ze komt wel op een dag aan haar aantal cc,   (660) drinkt overdag namelijk 5 keer om de 3 en een half uur gemiddeld....
Ze slaapt van half 9 tot half 7 en dan om 11 uur tot 12 en van 2 tot 4 ongeveer, is dat veel? het is namelijk meer dan in het begin, wel is ze als ze wakker is heel alert en vrolijk!

doen we het zo goed? en wat is jullie ervaring?

groetjes...

Hoi,

volgens mij mag je kindje maximaal 10 uur achter elkaar slapen. Dat heb ik een keer op dit forum gelezen.
Mijn zoontje is 11 weken en dit is zijn slaapritme.

7.30 uur eerste fles, dan weer naar bed. hij wordt dan tussen 10.30 en 11.00 uur weer wakker. Hij krijgt dan om 11.30 uur de fles. hij is dan ongeveer 11/2 uur wakker en dan slaapt hij tot 15.00-15.30 uur. Om 15.30 uur krijgt hij weer een fles. Dan slaapt hij iets minder goed. misschien een uurtje. rond 19.00 uur gaat hij in bad (om de dag) en vervolgens de fles en slapen. Rond 22.30 laatste fles en dan slaapt hij tot 7.30 uur.
Kortom hij slaapt best veel.

klopt max 10 uur achter elkaar slapen. Anders wordt de bloedsuikerwaarde te laag geloof ik.

Britt is nu 4 maanden, zij zat trouwens al heel snel op 4 flessen. De 5e kregen we er niet in.

Dit is ongeveer het schema van Britt:

9.00/9.30   1e fles

wakker tot 12.00

dan slapen tot 16:00/16:30

Dan 2e fles

wakker tot 19.00

Voor ze dan naar bed gaat wil ze een 3e fles.

En om 21:00/21:30 laatste fles

Ja ze slaapt dus 's nachts langer,maar ze wil gewoon geen eten, ook niet als ik haar wakker maak. Ze heeft genoeg poep en plasluiers ;)

die van ons slaapt en eet alleen maar haha

effe kijken

tussen 6-7 1e voeding (in totaal denk ik 30 minuten incl verschonen en boeren en knuffelen)
slapen )op eigen kamer in ledikantje)
10.00 2e voeding
slapen
14.00 3e voeding
slapen
18.00 4e voeding
slapen
22.30 5e (en laatste) voeding
slapen tot 1e voeding (ongeveer 7-8 uur)

Dean weegt rond de 5 kilo en is 6 weken oud en krijgt 150 cc per keer (soms 160 cc) met 5 scheppen forte.

hoihoi
 ik ben wel eens waar een voorjaars moeder en was ff aan het neuzen op de zomer moeders.
ik heb een dochter en is nu alweer 8maand.dat gaat supper snel.
ik las jou stukje en dacht toen;ff reageren daarop.
toen rianka ongeveer 7a8 weken was,  dronk ze de late fles van 23uur ook bijna niet meer leeg,laat staan dat ze wakker wou worden daar voor.
we hebben toen in het weekend gewoon geprobeerd om die fles over te slaan en haar gewoon te  laten slapen.
als ze echt honger hebben melden ze zich wel,dit is dan ook de reden dat we dat in het weekend hebben geprobeerd.
conclusie;ze heeft heerlijk de hele nacht door  geslapen tot  7uur.
oja ze is dus na de fles van 19.00/19.15 na bed gegaan.
dit waren ongeveer haar tijden dat ze kwam 7uuur,11uur,15uur,19 uur.zo zat ik dus heel snel op 4 flessen van 180c
ook ik had mij twijfel of dat wel goed  was zo,dus heb het cb gebeld en die vond het geen probleem en zeiden ook als ze echt honger hebben melden ze zich wel.

sorry voor het lange verhaal,maar hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes van renate (voorjaarmoeder) knuffel van rianka    

Hoi,

Ik vind je kindje niet veel slapen hoor. Cas is drie maanden en 1 week en dat is pas een slaapmonster!!! In het begin dacht ik dat dit niet goed was..
Hij krijg om 7:30 zijn eerste fles, om 8:30 slapen tot 11:30 en krijgt dan een  fles.  Rond 13:00 weer naar bed en slapen tot 15:30 (fles). Rond kwart voor 5 weer naar bed en slapen tot 6:45. Dan een fles en om 20:00 naar bed. Hij slaapt door tot half acht, krijgt nog wel een voeding om half 11, maar eet terwijl hij slaapt (Cas is nog geen zes kilo, dus heeft die laatste fles nog echt nodig).
Ik denk dat het het nodig heeft die slaap. Hij gaat gewoon gapen en jengelen na en dan moet hij naar bed, want anders wordt het huilen!

Groetjes Irma

Ik zal proberen ons schema weg te zetten, (maar het wijkt er weleens iets vanaf hoor).

Tussen 7.30 en 8.00 1ste fles.
Dan terug naar bedd tot ongeveer 11.30 (hij is dan meestal al wel wakker, maar hij houdt ervan om op zijn kamertje te zijn, tot een bepaalde hoogte dan).
Dan lekker in bad, daarna de  2de  fles rond 12.00.
Dan rond 13.30 zijn fruithapje, en rond 14.00 naar bed.
Rond 16.30 zijn 3de fles.
Dan gaat hij rond 18.00 weer naar bed.
En rond 21.30 - 22.00 zijn laatste (4de) fles.

jullie hebben allemaal een ritme ja. het enige waar bij mijn dochter een ritme in te vinden is, is dat ze om de 4 uur komt voor de fles en voor de laatste fles moet ik haar wakker maken. ze is nu 10 weken en krijgt 5 á 6 flessen op een dag. verder slaapt ze tussen de flessen door, maar de ene keer is ze langer wakker dan de andere keer. zo heeft ze vanmorgen rond 6.45 uur de fles gehad na even knuffelen weer in bed en mama ook in bed. volgens mij heeft ze niet echt geslapen. rond 9 uur klaar wakker en mopperen in bed. toen in bad gedaan en nu zit ze in haar wipstoel te keten. ik denk dat ze pas gaat slapen als ze straks haar fles weer heeft gehad.

Terug
Bovenaan