Hoeveel slapen?

Hoi,
Mijn zoontje is op dit moment bijna 8 weken oud. Doet het goed, en is vrolijk. Ik heb een vraag. Weet iemand hoeveel een baby van 8 weken ongeveer slaapt? Bas gaat 's avonds om 18.30 uur naar bed. Komt tegen 22.30 uur voor een voeding en daarna om 03.00 uur. Hij slaapt na de voedingen gelijk weer in. Overdag slaapt hij alles bij elkaar ongeveer 6 uurtjes. Ik vraag me af hoeveel andere baby's van zijn leeftijd slapen.

 
hoi
ik heb dezelfde vraag , want mijn kindje is nu ongeveer 8 weken oud, maar hij slaapt smiddags ongeveer twee drie uren bij elkaar, maar snachtsslaapt hij om 11 uur tot 9 uur smorgenen ( EEN OF MEESTAL TWEE KEREN VOOR VOEDING)is dat normaal?
 
Hoi moeder van Bas

Ik kan alleen mijn eigen ervaring doorgeven natuurlijk. Mijn dochtertje slaapt van half negen tot half zeven 's morgens. Dit doet ze al vanaf ongeveer 6 weken.Ze is nu 10 weken. Overdag slaapt ze een uur of 5. Meestal is ze 1.5 uur wakker na de voeding en slaapt dan 1 uurtje. Alle kinderen hebben een ander slaapritme.
 
Hoi,

Alle baby's hebben inderdaad een ander slaapritme. Mijn dochter sliep al vanaf 2 weken de nachten door, van ongeveer 21.00 tot 08.00, maar sliep overdag niet meer dan 2 uurtjes (toen ze 8 wkn was).
Volgens mij kun je het beste naar je zoontje kijken. Is hij goed wakker en vrolijk als hij wakker is? Dan heeft hij genoeg slaap.
Succes ermee!
 
Bedankt voor jullie reacties. Bas is een vrolijk ventje als hij wakker is. Ik lees hier dat Bas zijn "slaapritme" niet veel anders is dan van jullie baby's.

Groet, Moeder van Bas
 
Je kunt proberen om je kindje op de dag wakker te houden om 'snachts wat meer rust te hebben MAAR een kind bepaald toch zelf zijn of haar ritme...........
 
Terug
Bovenaan