Hoi,
Ik heb een kleine meisje van 3 weken en 2 dagen en ik denk soms ook wel eens dat zij erg veel slaapt. Zij slaapt in principe van voeding naar voeding. Als ik haar gevoed heb (bv) dan valt zij tijdens het laten boeren in slaap en dan leg ik haar weer in haar bedje. Soms leg ik haar in de box te slapen als ik weet dat er visite komt die haar nog even willen zien, maar in principe...........slapen doe je in je bed.
Ik vind het soms wel eens zielig dat ze heel de dag op bed ligt. Op zich is het natuurlijk een goed teken, want dat betekent dat het een tevreden meisje is die lekker te eten krijgt. En slapen is goed voor ze, daar groeien ze van. Soms heeft ze last van darmkrampen en dan is ze wat onrustiger, dan stop ik er een speen in en dat werkt fantastisch (of ik neem haar even bij me).
Ach als ze straks een paar weekjes ouder is zal ze vast tussendoor wat langer wakker zijn, ze is nu nog wel erg klein. 's Nachts slapen gaat gelukkig wel erg goed, ze komt maar 1x.
Maar inderdaad de ene baby slaapt langer als de andere. Een 'standaardbaby' bestaat niet, gelukkig!!!
Groetjes Petra