hoeveel slapen?




mn mannetje is nu 7,5 week oud
de ene keer denk ik dat ie te weinig slaapt de anderen jeer te veel.

hoeveel slaapt jullie kleintje?

na de laatste fles van ongeveer 10.30 slaapt hij 4, 5 of 6 uurtjes dan weer 3,5 en daarna 2 dan eind van de dag een paar x een half uurtje in onze armen (last v krampjes vandaar)
 
Hoi

Mijn manneke is een weekje jonger maar zo gaat het bij ons:


22.30 fles
03.00 fles
07.30 fles
wakker tot ongeveer 9.00
11.30 fles
wakker tot ongeveer 12.30
15.30 fles
wakker tot ongeveer 17.00
19.30 fles
wakker tot ongeveer 20.00

Soms is hij vroeger wakker of wordt tussendoor weleens wakker, of  gaat eerder of later zijn bedje weer in,  maar over het algemeen gaat het zo bij ons. ( nu dan he, het veranderd zo weer)

Geef je iets tegen de darmkrampjes?
Bij ons hielp cinababy goed en bij andere sab simplex. Misschien een idee?

Groetjes
 
Mijn zoontje is over 2 dagen 7 weken. Hij slaapt niet zo veel op de dag maar wel 'snachts.

eten 21:30 naar bed 22:00
eten 5:45 uur dan doezelt hij af en toe een 1/2 uurtje
eten 9:45 uur om 10:15 naar bed Hij slaapt dan ongeveer 2,5 tot 3 uur

de rest van de dag doezelt hij echt slapen niet. soms valt hij een uurtj in slaap, maar hij wil niet in zijn bedje liggen. Dus dat is maar 1x per dag.
 
Als we de boekjes en het internet kunnen geloven slapen baby's van die leeftijd zo'n 18 uur per etmaal. Maar dat zal op 2 uur meer of minder per etmaal vast niet aankomen toch?
Mijn dochter is nu 8 wk en is overdag ná de voeding ong een uur / anderhalf uur wakker. Ze speelt dan even op schoot of in de box en zodra ze jengelt of moe wordt leg ik haar terug in bed. 's Avonds en 'snachts gaat ze uiteraard direct na de voeding terug in bed, maar zij slaapt dus gemiddeld wel tusen 17 en 20 uur per etmaal. Ze krijgt nu meestal 7x voeding per etmaal.
Maar het zal vast per kindje wel verschillen. De een heeft iets meer slaap nodig dan de ander, té wakker wegleggen lijkt me ook niet goed, haha.
 
hoi,

ons ventje is nu 5 weken oud en slaapt erg goed. Hij is overdag 2 keer wakker. En dat is van flesvoeding tot flesvoeding. Wanneer hij wakker is varieert nog wel eens. meestal is dit van 10:00 tot 13:00 en van 16:00-19:00 uur. Lekker handig zo rond het eten... 's nachts slaapt hij super goed!!!!!! heerlijk. Het wegleggen gaat ook steeds beter. Dan huilt hij 5 minuten en slaapt en 's avonds en 's nachts huilt hij helemaal niet, maar ligt gewoon heerlijk rond te kijken!! Echt ideaal haha!! Succes met jullie baby's
 
Hoi,

Ik heb een kleine meisje van 3 weken en 2 dagen en ik denk soms ook wel eens dat zij erg veel slaapt. Zij slaapt in principe van voeding naar voeding. Als ik haar gevoed heb (bv) dan valt zij tijdens het laten boeren in slaap en dan leg ik haar weer in haar bedje. Soms leg ik haar in de box te slapen als ik weet dat er visite komt die haar nog even willen zien, maar in principe...........slapen doe je in je bed.

Ik vind het soms wel eens zielig dat ze heel de dag op bed ligt. Op zich is het natuurlijk een goed teken, want dat betekent dat het een tevreden meisje is die lekker te eten krijgt. En slapen is goed voor ze, daar groeien ze van. Soms heeft ze last van darmkrampen en dan is ze wat onrustiger, dan stop ik er een speen in en dat werkt fantastisch (of ik neem haar even bij me).

Ach als ze straks een paar weekjes ouder is zal ze vast tussendoor wat langer wakker zijn, ze is nu nog wel erg klein. 's Nachts slapen gaat gelukkig wel erg goed, ze komt maar 1x.

Maar inderdaad de ene baby slaapt langer als de andere. Een 'standaardbaby' bestaat niet, gelukkig!!!

Groetjes Petra
 
Hallo,

Onze kleine meid is nu 13 weekjes.
Ze slaapt best veel.Ze krijgt haar 1e voeding tussen 8u en 9u dan is ze meestal 1,5u wakker.Dan gaat ze weer slapen tot 13u of 14u en dan weer 1,5u wakker en dan weer tegen 17 a 18u en weer 1,5u wakker en dan haar laatste voeding tussen 22u en 23u en dan weer 1u wakker en dan slaapt ze door tot 8 a 9u .Van slapen wordt ze groot en ze heeft het blijkbaar nodig.Ze is wel altijd erg vrolijk en het is een druk meisje, dus ze zal het echt wel nodig hebben.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan