hoeveel sneeuw? maatregelen...

Gisteren vond ik de wereld er vanuit mijn huis al zo mooi uitzien. Vanochtend werd ik verrast door nog meer sneeuw. Geweldig om te zien, maar het heeft ook nadelen. Terwijl we samen door het keukenraam naar de straat keken, grapte ik tegen mijn man: stel je voor dat we opeens naar het ziekenhuis moeten... Ik ga voor een thuisbevalling, maar je weet mar nooit. Hij heeft mijn grapje heel serieus opgevat en is hard aan de slag gegaan. Het tuinpad heeft hij sneeuwvrij gemaakt, de auto is schoon en uitgegraven en hij heeft de tank vol gegooid... Geweldig, krijgt hij nu ook kriebels?

Hier ligt overigens 20 cm sneeuw, maar het is elders volgens mij veel meer. Hoe is het bij anderen?

Hier ook 15 cm sneeuw en het is net weer begonnen. Ik moet in het ziekenhuis bevallen, dus voor ons wordt het ook spannend! Gelukkig wonen we maar 10 minuten rijden van het ziekenhuis.
Deze week iedere keer na het sneeuwen de stoep sneeuwrvij gemaakt en ook de auto zo veel mogelijk sneuuwvrij. Krabben zullen we nog wel moeten doen als het zover is. Auto is vol getankt. Waar ik me wel zorgen om maak is of we de auto wel open krijgen, de rubbers lijken vast te vriezen. Iemand tips wat je daartegen kan doen?

Behalve dat wij met de auto naar het ziekenhuis zullen moeten, moeten mijn ouders ook hun auto 'uitgraven' om ons zoontje op te komen halen. Gelukkig woont mijn beste vriendin op 5 minuten lopen, dus die kan altijd eventjes de tijd overbruggen totdat mijn ouders er zijn.

Morgen moet mijn vriend met ons zoontje naar het ziekenhuis in Rotterdam (controle), dus ik hoop dat het dan niet begint! Maar het mag van mij nu wel komen...

een tip tegen het vast vriezen van de rubbers van de auto:
insmeren met vet of afwawsmiddel. je hebt ook speciale sticks voor de rubbers om in te smeren.

succes dames

Hier lag al zo'n 20 cm en vannacht is daar nog 20 cm bij gevallen. De sneeuwpoppen die de meiden gemaakt hadden waren helemaal ongesneeuwd, die hebben ze uit moeten graven.
Als je nog moet bevallen is genoeg benzine in de auto wel handig en op tijd de verloskundige bellen of vertrekken naar het ziekenhuis, dan komt het vast goed!
Ik ben trouwens wel heel blij met de winterbanden onder de auto!

Hier ligt nu ook zo'n 20 cm. Onze kraamhulp moet elke dag ruim 30 minuten rijden en is er dus niet zo blij mee, maar ik geniet geweldig als ik door het raam naar buiten kijk. Ik baal zelfs een beetje dat ik geen mooie winterwandelingen kan maken ;-)
De andere twee kinderen zijn de halve dag buiten in hun skipakken en zijn daarna heerlijk rustig als ze binnen zijn dus van mij mag de sneeuw nog lekker even blijven!!

Terug
Bovenaan