hoeveel stijgt je temp. bij ovulatie?

A

Anoniem

Guest
Hallo..!

Allemaal een heel gelukkig en liefdevol 2007, dat we allemaal maar zwanger mogen worden dit jaar!

Heb even een vraagje, ik ben begonnen met tempen deze maand. Gaat op zich goed.. Lag vanmorgen op 5 uur in bed, normaal temp ik op 7 uur, maar nu net na Oud&Nieuw natuurlijk geen wekker gezet en om 10.30 uur getemperatuurt.. 31 dec. was mijn temp 36.1 meteen nadat ik wakker werd, maar vanmorgen was het ineens 37.3 meteen nadat ik wakker werd, maar dus wel pas om 10.30..

Zou dit uitmaken of zou ik nu gewoon ovulatie hebben...?? Vind het een beetje vaag, tis zo'n groot verschil, maar t was wel meteen nadat ik wakker werd.. Iemand ervaring??

Liefs Anne!

Ik heb zelf geen ervaring met temperaturen maar lees wel overal dat er bij de eisrong maar 0.3 graden bijop komt. an lijkt het mij niet zo betrouwbaar of je moet wel een hele gelijkmatige temperatuur hebben gewoonlijk...

Hai,

Jullie ook een heel gelukkig en vooral zeer vruchtbaar 2007.

Ik temperatuur al een paar maanden en ik merk dat je temperatuur heel gevoelig voor bijvoorbeeld het tijdtip wanneer je temperatuurt en wanneer en vooral ook of je alcohol hebt gedronken.

Het beste kun je temperaturen vlak nadat je wakker bent geworden en voordat je opstaat. Dan maakt het niet zo heel veel uit of het om 07.00 uur is of wat later. Als ik de avond ervoor alcohol heb gedronken merk ik wel een temperatuurstijging van ongeveer 0,2 graden.

Na je eisprong gaat je tempearuut omhoog met ongeveer 0,3 of 0,4 graden. Ik denk dat je temperatuurstijging te maken heeft met oud en nieuw, laat naar bed, weinig geslapen en misschien wel alcohol gedronken.

Ik denk dat het de volgende dag al weer normaal zal zijn.

Veel liefs
Nataly

Hoi.
Ik temp ook al een week of twaalf nu. Maar ik kan er niet veel uithalen. Ik temp iedere morgen om alf zeven voor het opstaan maar temp schommelt echt veel ene dag 36.
7 dan denk je jaaaa en dan weer 36.3 of 36.5. dus afwachten maar....