hoeveel tarwekiemcapsules en foliumzuur?

omdat we zwanger willen worden ben ik  in november   begonnen met foliumzuur van Evasin.... ik ben sinds 3 weken overgestapt op Puur mama van VSM omdat dit meer dan alleen foliumzuur bevat (ook andere vitamines en mineralen.)

ik heb tarwekiem capsules (ronde bolletjes) van een onbekend merk (in een kruidenwinkel gekocht) en ben daar 4 weken geleden mee begonnen...
hiervan neem ik er 1 per dag. (moet je man deze trouwens  ook slikken??)

nu kan ik alleen nergens terug vinden hoeveel je moet innemen van beide capsules/tabletten.
en is Puur mama beter dan Evasin?? Heb het idee dat ik te weinig binnen krijg! maarja  dat  denk ik maar natuurlijk.... in de Puur mama zit per capsule 400 microgram foliumzuur...
ik wil me natuurlijk ook weer niet 'vergiftigen' door te veel in te nemen.

hopelijk kunnen jullie me advies geven?
dikke X Snoopy

Hoi!

Ik slik Davitamon Femnatel, is voor vrouwen die zwanger willen worden, zijn en borstvoeding geven. Dus altijd goed. Dat van die tarwekiem weet ik niet! Hoorde dat het helpt bij een onregelmatige cyclus. Maar het is echt niet iets dat je 'moet' slikken hoor! Foliumzuur wel, dat wordt echt aangeraden. Dus ik denk dat je het met de foliumzuur goed doet hoor! Maar dat van de tarwekiem weet ik niet......

Succes!

Liefs Meike

Hoi,
Ik hoor hier eigelijk niet, maar heb hier wel ooit druk geforumd.
Wat betreft je vraag over tarwekiemoliecapsules, ik nam er 3 per dag en mijn vriend ook.
Na 6 maanden proberen ben ik de 7e maand tarwekiemoliecap gaan slikken en was toen zwanger, zal wel toeval geweest zijn, of niet natuurlijk.
Groetjes Sharon

bedankt voor de reacties!
ik heb wel gehoord dat, als de man teveel tarwekiemolie neemt dat dat dan juist weer een averechts effect heeft op de vruchtbaarheid...

ik vind het zo stom om in de kruidenwinkel deze vraag te stellen!

verder niemand die puur mama gebruikt?? pak er nu maar 1 per dag en ook maar 1 tarwekiem per dag... Hmmmm ....misschien de tarwekiem toch maar opschroeven naar 2 per dag?!..... en mijn man ook maar eens tarwekiem gaan geven?

Hoi Snoopy,
Ik gebruik ook VSM Puur Mama. (Akelig grote dinge trouwens!) Je hoeft er echt maar 1 op een dag. Dan krijg je genoeg binnen. Als je het vergelijkt met andere merken zit er overal ongeveer evenveel foliumzuur binnen. Als je denkt dat je te weinig binnenkrijgt moet je volkorenbrood en peulvruchten enz. eten. Schijnt dat daar ook behoorlijk foliumzuur in zit.
Succes!
groetjes, daantje (9wk zwanger)

hoi bontrie,

Tarwekiemolie (capsules) schijnt goed te zijn voor de groei en innesteling van je eitje.
en ik dacht maar zo....baad het niet dan schaad het niet!!
 omega 3-6-9 schijnt ook goed te zijn. maarjah..... ik vind het al genoeg om
Puur mama  + tarwekiemolie te slikken! en.... hoorde dat omega 6 en 9 juist  NIET meer goed is als je pril zwanger bent (is dus alleen ter bevordering van  een zwangerschap) en dat je daarna alleen omega 3 moet/mag slikken.

xxx Snoopy

Terug
Bovenaan