Hoeveel tijd moet er tussen de flesvoeding inzitten? En flessen in de vaatwasser?

Beste moeders.

Ik ben begonnen met overdag om en om borst en flesvoeding te geven. Nu wou ik graag weten hoeveel tijd er tussen deze voedingen mag zitten. Ook net zoals borstvoeding max 4 uur?
En als je de flessen eerst uitkookt, en dan een dag gebruikt mogen ze dan natijd ook in de vaatwasser. Of moet je ze steeds opnieuw uitkoken?
Groetjes Laura
 
Hai Laura,
Ja, inderdaad mag er 4 uur tussenzitten.
Ben vorige week bij cb geweest en gevraagd over het sterilliseren van de flessen. Hun reactie was : 1x in de week uitkoken en voor de rest gewoon met warm water omspoelen en in de koelkast zetten. Nu is onze zoon 4 en halve maand maar ik heb ze tot 4 maanden elke dag uitgekookt.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes
Sandra
 
Hai Laura,
Ja, inderdaad mag er 4 uur tussenzitten.
Ben vorige week bij cb geweest en gevraagd over het sterilliseren van de flessen. Hun reactie was : 1x in de week uitkoken en voor de rest gewoon met warm water omspoelen en in de koelkast zetten. Nu is onze zoon 4 en halve maand maar ik heb ze tot 4 maanden elke dag uitgekookt.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes
Sandra
 
Hai Laura,
Ja, inderdaad mag er 4 uur tussenzitten.
Ben vorige week bij cb geweest en gevraagd over het sterilliseren van de flessen. Hun reactie was : 1x in de week uitkoken en voor de rest gewoon met warm water omspoelen en in de koelkast zetten. Nu is onze zoon 4 en halve maand maar ik heb ze tot 4 maanden elke dag uitgekookt.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes
Sandra
 
hoi

Die 4 uur klopt inderdaad. En op een half uur en voor of er na komt het echt niet. Maar dit zal ze bij de bv ook wel gehad hebben.En de flessen kan je prima in de vaatwasser doen dan hoeft je ze ook niet meer uit te koken. Want de vaatwasser heeft een temperatuur van meer dan 100 graden en wordt daaarna goed schoongespoeld dus je hoeft dan ook niet bang te zijn over eventuele resten van het vaatwassertablet. Wat je wel kan doen is nadat ze in de vaatwasser zijn geweest ze in de koelkast te leggen. Zo blijven ze koel en heb je minder kans op bacterien
Liefs Danielle
 
Terug
Bovenaan