hoeveel tijd over fles??

hoi nou ja de vraag zegt het al.in het begin werd er gezegd ze moeten minimaal 10/15 min drinken voor de zuigbehoefte.anouk heeft nu de fles in 5 min leeg,met speen nr 3,met nr 2 lijkt het haar te lang duren,ze houd dan steeds op met drinken.maar met nr 3 is de fles dus leeg in 5 min.zou dat erg zijn???iemand een idee?

groetjes petra

hoi,

Mijn zoontje deed er vanaf het begin al vijf minuten over en kreeg daar erg veel buikkrampen van. De kinderarts heeft toen aangeraden om er een schepje nutriton (johannesbrood) in te doen. Zodat de voeding wat gebonden word. Mischien een tip?

succes groetjes sanneke

Hoi,

5 minuten is echt veel te snel, hoor! 15 tot 20 minuten is de aanbevolen tijd. Onze zoon heeft de speen met het kleinste gaatje en drinkt daardoor een stuk rustiger dan in het begin. Mocht het te zwaar gaan, kunnen wij de bodem van de fles wat losser draaien.
Als ze pauzeert met drinken is dat niet erg. Dat geeft haar juist rust tijdens het eten.
Het zuigen is bovendien belangrijk voor de ontwikkeling van de mondmotoriek en dus ook voor het leren spreken.

Marijon (mama van Lars 4,5 mnd.)

Hoi hoi,

idd is de aanbevolen tijd 15 á 20min.
Maar ons zoontje doet ook ongeveer 5 á 7 min over zijn fles, en hij heeft daar last van, dus dan ik ook niet.
Hij krijgt 2 papflessen, die dus best dik zijn, daarom een papspeen erbij

Groetjes Debby.

hoi
ook anouk heeft er geen last van dat de fles zo snel gedronken word,dan laat ik het maar zo want met speen 2 drinkt ze de helft van de fles maar op,net of ze dan geen zin meer heeft om op die speen te zuigen(misschien moet ze te veel moeite doen).bedankt voor jullie reacties
gr petra

hoi nog even een tip
wij hadden hetzelfde,we pakte  speen nr twee en dan met een naald het gaatje groter maken,dit moet je wel voorzichtig doen en effe kijken hoe groot het moet zijn,even zelf aan de speen zuigen,op een gegeven moment heb je het gaatje precies zo goed geprikt dat ze er wat langer over doen.als het 10 min is   is het ook goed hoor,mijn zoontje word het juist beu als ie een half uur aan die speen moet zuigen.hoop dat je hier wat aan hebt scheelt een hoop tutten kopen.gr wendy

Gisteravond had ik wat teveel rijstebloem bij de melk gedaan. Lars blééf maar zuigen , ook al ging het tergend traag ('waag het niet om aan mijn fles te komen' )
Uiteindelijk hebben we toch maar de 3-standenspeen erbij gepakt en hij heeft de fles tot de laatste druppel leeggedronken. Uiteindelijk heeft hij er ruim drie kwartier over gedaan... (ik zou er zelf spierpijn van in de kaken krijgen)

Terug
Bovenaan