Hoeveel tijd tussen de flessen??

Hoi Allemaal,

ik heb een vraagje, want vanuit het ziekenhuis moesten wij Rebecca 5x 150ml geven, maar mevrouw wilt die laatste echt niet. dus hebben we besloten om naar 4x 185ml te gaan, en dat gaat al beter, Ze dronk zelf maar ong 40ml en nu tussen de 90 tot 140 ml de rest gaat via de sonde (moet hierbij wel melden dat Rebecca zwaar over vermoed thuis is gekomen en de eerste 3 dagen max 1,5 uur op gehele dag wakker was, en wij haar niet extra wilde vermoeien). We proberen haar zelf te laten komen, maar omdat ze geen geluid kan maken is het soms heel onduidelijk of ze wel of geen fles wilt.
Wat me giganitsch is opgevallen is dat haar slaap haar heilig is, je kan haar niet wakker maken, ook in de ochtend niet, want dan drinkt ze gewoon niet, hoe bedoel je eigen willetje en vechtertje!!!
En ja ook doordat we haar niet horen leggen we haar maar max 1x overdag en 's avonds in haar bed, want anders zijn we continue aan het zappen naar de camera die we op haar hebben, dus de box of reiswieg is gemakkelijker..

Maar ik ben vnl benieuwd naar jullie ong tijden, want nu gaat het bij ons ong, tussen 7 en 9 uur, afh of ze wakker wilt worden, als ze rond 8 nog niet wakker is ga ik al wat dingen met haar doen, canule verzorging om haar wakker te krijgen, als rond 8 uur fles was komt ze tussen 12 en 13 en dan rond 17 weer, en vanavond pas om 23.15

Oh haar fles van 17.00 ging voor ong de helft op, de rest heb ik opnieuw warm gemaakt en aangedikt met rijstebloem en daar ging ineens de helft toch erin, was ze heel enthousiast over, en fruit hap mogen we blij zijn met 20 gr.

Groetjes Pauline
Rebecca 21w1d

Hier probeer ik de 1e fles tussen half 7 en 7 uur te geven. Vooral omdat ik mn oudste om kwart over 8 naar school moet brengen. Dan komt Dhymaris tegen 11uur weer,dan 15uur en de laatste tegen 19uur. Het wil nog wel eens verschillen hoor. Het gaat t beste als ikzelf thuis ben, als ze op kdv is wil t nog wel eens in de war komen.

groetjes Pamela
Dhymaris 12wk 2dg

hej hej,

Mijn schema lijkt wel een beetje op die van jou!!
Fleur wordt vaak wakker tussen half 9 en 9 uur of ik maak haar dan wakker!!
Dan krijgt ze weer tussen 13-14 uur.
Dan tussen 18-19 uur.
En dan tussen 22-23 uur
Ze krijgt nog volledige bv maar als ik haar de fles geef zit er 200 cc in en die drinkt ze de ene keer wel op en de andere keer niet....
Ik zie dat heel veel de tijd tussen de voedingen veel korter is..maar dan wil Fleur niet drinken!!

Liefs

Hier ongeveer onze tijden:

8.30- 12.00 - 16.00- tussen 19.00/19.30
4x 200 ml.

Ik laat er meestal zo rond 4 uur tussen zitten en niet langer ivm dat ze savonds dan te kort op elkaar zitten de flessen. maar als hij eerder honger heeft krijgt hij soms ook wel eens half uur eerder... als ik maar rond 19.00 - 19.30 uitkom....

Groetjes Joyce
Dani morgen 12wekn

Jasmijn (28 feb) vreet me de oren van de kop; 8u - 200cc + rijstebloem, 12u 200cc, 16u 200cc, 20u 200cc + rijstebloem, 4-5u 200cc.
Wakker maken voor een flesje is hier nooit een succes geweest.

Jasmijn is onze tweede en wat mij opvalt is dat iedere baby een eigen ritme heeft. Wij voeden op verzoek, en Jasmijn heeft een totaal ander tijden dan Heather, haar oudere zus. Die was meer van het late flesje.
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is, dat als Rebecca geen ochtendmensje is, dat toch okay is? Zolang ze aan haar voeding komt, prima.
Het lijkt me idd wel lastig om uit te vinden wat haar ritme is. aangezien ze niet kan 'praten'.

Ff een ander vraagje; vanaf wanneer zijn jullie begonnen met de fruithap? En hoe reageerde Rebecca daarop?

@ mama W
de fruithap zijn we ong maandje geleden mee begonnen, en ze vind het niets. Gisteren voor het eerg pap gemaakt van overgebleven restje en dat vond mevrouw beduidend beterder smaken. Vnl denk ik ook omdat het warm is, want ze drinkt nl ook niet als haar fles niet aan de hete kant is, lauw voedsel vind ze niets, dus denk die koude hap ook niet.

Ohhhkay, dan is dit misschien iets voor Rebecca (recept van het cb) een papje maken van banaan, appel of peer met 30cc (warme :) flesvoeding. Rebecca had verder geen last van d'r darmpjes ofzo?

(en warme appelmoes, deed ik altijd voor Heather. Een appeltje schillen, in stukjes, met wat water 1 minuutje in de magnetron, even door de blender/staafmixer en je hebt een lekkere warme appelmoes... maar dit terzijde ;-)

Terug
Bovenaan