Hoeveel tijd tussen jullie kinderen?

A

Anoniem

Guest
Hallo, even een kleine poll:

Hoeveel leeftijdsverschil zit er tussen jullie kinderen?

Tussen onze twee meiden zit ruim 3 jaar. Naar mijn gevoel eigenlijk iets te veel, maar ze zijn beiden gezond en geweldig, dus zo'n probleem is het niet. Nu zouden wij graag nog een derde kindje willen, maar de vraag is, is het nu al te snel (de jongste is nu bijna een half jaar en het begint mij behoorlijk te kriebelen...)
Tussen nr 1 en 2 zat 'zoveel' tijd omdat ik nog aan de studie was en even wilde wachten tot we financieel iets ruimer zaten dan twee keer studiefinanciering.
Beide keren was het de eerste keer raak, dus ik verwacht (ik weet dat je daar niet vanuit kunt gaan, maar toch) niet te veel problemen.
Zou de oudste erg buiten de boot vallen als er tussen kindje 2 en kindje 3 maar anderhalf jaar ofzo zit?

Ik snap dat dat heel persoonlijk is en per gezin verschilt, maar heeft iemand hier ervaring mee??

groetjes Linda

Hallo

ik heb 3 kindjes
5,bijna 4 en donderdag is meike precies een half jaar
tussen de oudste en nummer 2 zit bijna anderhalf jaar
Vind ik zelf erg mooi spelen veel samen hebben echt veel aan elkaar
ik had nr 3 Meikeer het liefst ook wat korter op gehad naar ja je hebt het niet altijd voor het kiezen
Wat ik nu wel een voordeel is dat ik meer met haar bezig kan zijn omdat de andere twee dus al ietsjes groter zijn
Groetjes Monique

Beste Linda,

Tussen mijn twee oudste jongens zat 2 jaar en 3 maanden. ik heb dat zelf altijd erg  praktisch gevonden om dat de oudste dan al zindelijk is en het baby zijn er helemaal van af is.
Maar ik ben er eigenlijk van overtuigt dat er geen perfecte leeftijd bestaat, volgens mij ligt het meer aan de kriebels waar je het over hebt bij de een komen die eerder als bij de ander.
Sterker nog mijn 3de zoon is nu 5 maanden oud en zijn jongeste broer is onder tussen 12jaar. en dit is ook echt genieten

groetjes Kamile

hoi,
tussen mijn kindjes zit 5 jaar dit is zo gekomen omdat ik bij mijn eerste heel ziek ben geweest en hij al met 29 weken is gehaald ian woog toen 875gram.
ik durfde door die ervaring niet eerder meer zwanger te worden maar ja ik wou heel graag een tweede kindje en ben echt blij dat we het gedaan hebben.
ik was eerst wel bang dat ian jaloers zou zijn er zit toch veel leeftijd tussen maar hij vindt het geweldig en is helemaal niet jaloers.

groetjes,
marike

hoi   hoi

tussrn mij kindjes zitten 20 maanden
wij hebben bewust gekozen om weinig verschil
ik moet wel zeggen vond de zwangerschap van jayla veel zwaarder  
maar toen jayla er was ging ze automatich met het ritme van de ouste mee
daar hebben we wel geluk aan gehad
de oudste is namelijk hyperactief en jayla is echt de rust zichzelf
vind ook alles wel best

soms is het wel effe lastig ene wilt eten de anderen heeft in zijn broek gepoept dan moet je effe je draai vinden

bvb nu de ouste is een laten met tandjes die krijgt nu pas zijn laaste snijtandje waar hij erg veel last van heeft en jayla krijgt nu haar eerste tandjes en ook die heeft last
dus beide willen de heldag bij mama zitten en ze hebben allebei verhooging dus al ik dan alleen ben is het best wel even aanpoten om ze alletwee tervreden te stellen
maar zou het voor gen goud willen missen

ik heb er geen spijt van dat ze maar 20 maanden schelen

groetjs mariella

Hoi,
Tussen onze 2 kinderen zit maar 15 maanden.
Dat was een hele bewuste keuze. Echt geweldig! Nu zijn ze 22 en 7 maanden en het gaat echt super tussen hen. De oudste is nooit jaloers geweest. Ze was er te jong voor. Ze accepteerde haar broertje meteen. We willen misschien nog wel een derde maar doordat we eind van het jaar gaan verhuizen zal daar wel iets langer tussen zitten. Maar het kriebelt al behoorlijk hier hoor!
Groetjes Esther
Mama van Lieke 22-10-2005 & Koen 16-01-2007

hoi

tussen mn kids zit 2 jaar en 10 mnd
bewust zo gedaan, ik ben 4x zwanger geweest,
en alle 4x meteen raak, dus beetje plannen kon we dachten we , en idd
we wilden niet dat mn dochter nog in de peuterpuberteit zat als jens zou komen
dus tegen haar 3e jaar kwam dr broertje,
moet zeggen vind het geweldig zo !

Tussen Laura en Ruben zit 2 jaar en 10 maanden verschil. Mijn 2e zwangerschap is heel zorgvuldig gepland ..... althans, de aanloop naar de zwangerschap. Ik heb RA en  moest namelijk eerst 5 maanden zonder bepaalde medicijnen zijn en voor mij was het het gunstigste als ik dan vanaf de maand juli zou gaan proberen om weer zwanger te raken (in de zomer zijn mijn gewrichten minder kwetsbaar dan in de winter). Daarnaast wilden wij ook graag dat Laura al wat zelfstandiger zou zijn.

Toen Laura 2 jaar kregen we groen licht om proberen zwanger te raken. En we hadden mazzel ....... in de 1e ronde was het meteen raak (al dachten we zelf dat het de 2e ronde raak was ...... bij de echo bleek ik namelijk 4 weken langer zwanger te zijn).

We vonden 3 a 3,5 verschil tussen de kinderen wel mooi. Het is dus wat minder geworden. Wachten met proberen als Laura 3 jaar zou zijn, vonden we weer een te groot verschil.

En iemand hiervoor schreef dat met ruim 2 jaar haar oudste zindelijk was. Dat geldt lang niet voor alle kinderen. Laura is nog niet zindelijk (we zijn er wel mee bezig) en zij is nu 3 jaar. Het ene kind is er sneller aan toe en pikt het makkelijker op dan een ander kind.

Groeten, mam van Laura en Ruben

Terug
Bovenaan