Hoeveel tijd tussen voedingen?

Hoeveel tijd zit er bij jullie baby's overdag maximaal tussen 2 voedingen in? Ik probeer zelf maximaal 4 uur tussen 2 voedingen te laten zitten overdag, maar soms moet ik Diederik dan wel echt wakker maken. Ik weet niet hoe lang die richtlijn van 4 uur aangehouden moet worden? Diederik is nu 5 weken oud. Ik ben bang dat als hij overdag (te) lang aaneengesloten slaapt, dat hij 's nachts niet lekker doorslaapt, maar misschien kan er inmiddels al wel weer meer tijd tussen de voedingen komen overdag? Ik heb het gevoel dat hij op het punt staat 1 voeding te laten vallen (van 7 naar 6). Soms komt hij 's nachts rond een uur of 2 nog wel, maar soms ook niet meer. En het is logisch dat de tijden overdag dan ook wat opgerekt worden toch?

De kraamzorg gaf destijds aan dat er overdag max. 4 uur tussen 2 voedingen mag zitten... vandaar.

ja het max is 4 uur tussen de voedingen...
en de laatste fles van 23.00 mogen we hier pas na een maand of 3 of 4 laten vallen.
maar dat ligt ook aan het gewicht van het kind.
bjorn slaapt namelijk ook om 23.00 nog en drinkt maar 40 cc dan.... maar toch mogen we die nog niet laten vervallen.

Volgens het CB hier in de buurt / mijn kraamhulp mag er 1 keer per etmaal ma 6-8 uur tussen de voedingen zitten. Je weet snel genoeg om de hoeveel uur je ongeveer moet geven, als je 24 uur deelt door het aantal voedingen dat je geeft. Dus als Diederik er 7 krijgt, moet je rond de 3,5 uur een flesje geven. Maar als je hem wakker moet maken, dan zal hij inderdaad wel op het punt staan om er 6 voedingen per dag van te maken! Gewoon een keer laten slapen en kijken wat er gebeurt?
Succes!

Hier ook 5 uur tussen voedingen, en de na de laatste fles van 23.00 laat ik hem slapen.

Het beste is volgens mij en volgens CB om het kindje in een bepaald ritme wakker te maken, des te sneller heeft hij zijn ritme te pakken, en is ie tevreden :D

Dank voor jullie tips, ik ga eens kijken wat hij vannacht gaat doen... vannacht kwam hij na 4 uur weer, maar de nacht ervoor sliep hij 7 uur door! Dus als we daar naartoe kunnen zou dat geweldig zijn. Ik denk dat zo langzamerhand een beetje een tijdsschema aanhouden geen kwaad kan, eigenlijk gaat het al vanzelf redelijk netjes, maar ik denk dat het goed is om hem standaard bijv. om 23.00 uur nog een fles te geven. Nu wisselt dat nog wel behoorlijk (soms 22.00 uur, soms 0.00 uur).

Thanks!

hey,

ik ben ook begonnen met ritme bouwen. Nu mag ikniet klagen want Floor slaapt al heeel lang 's nachts door.
Maar de tijden verder wisselennog wel. Nu slaapt ze na haar fles van 21.00 ook echt al heerlijk. dus ga haar zo nog even wakker maken voor een flesje, en dan hopen dat ze daar genoeg van drinkt om lekker wer nachtje te maken...
Ik heb gemerkt dat als ik die fles geef in een donkere kamer (met het ganglicht aan) dan valt ze daarna meestal ook gelijk in slaap.

Liefs,

T

Toch wel geinig dat ieder zn eigen manier heeft van voeding geven.
Van cb heb ik mee gekregen dat dr voor onze meid 6 flessen wel genoeg zijn.
Iedereen heeft ook een eigen manier van hoeveel cc voeding,water.
We zitten nu een beetje in totaal op 125cc.
De tijden varieeren eigenlijk.Soms is t wel 4 uur soms ook wel 3,5 of ook wel 3.
Moet dr af en toe ook wel weer wakker maken maar meestal slaapt ze na de fles wel redelijk weer in.
Op een gegeven moment krijgt men ni meer een strak schema wat voeden betreft.
Ik vind t wel best zo.Ze doet t ook goed.En daar gaat t me om.Zolang zij zich goed voelt voel ik me ook goed,
Liefs

Wauw, 4 uur!
Ik sta al te juichen als we de 3 uur 'halen'!

Warren redt het overdag met moeite, dus negeer ik voedingsschema's enzo maar. Misschien komt t omdat ik bv geef, dat schijnt veel lichter verteerbaar te zijn (fijn voor de darmpjes) maar ze hebben dus ook sneller honger.

Ach, en als ik zie hoe ongelovelijk hard hij groeit en hoe vrolijk hij is... Dat is toch het allerbelangrijkste!

X
Evje

Terug
Bovenaan