Hoeveel uren kraamzorg?

Ik heb vorige week de intake van de Kraamzorg gehad.
Helaas vergoed mijn zorgverzekering nu minder uren Kraamzorg dan bij mijn eerste kindje.
Toen kreeg ik nog 65 uur standaard en nu nog maar 49.
Jammer dat daar zo op gekort wordt.

Op hoeveel uur Kraamzorg hebben jullie recht?

Liefs Danielle

Hier hetzelfde aantal...49 uur...maar verspreid over 8 dagen is dat al 6 uur per dag.
Dat lijkt mij voldoende. Lijkt mij fijn als ze van 9.30 tot 15.30 komt, maar langer lijkt mij niet echt nodig...
Scheelt natuurlijk ook dat het mijn derde is, dus ik wel al wat weet en mijn kids al ouder zijn en behoorlijk zelfstandig...
Ik vond het de vorige keren heel fijn dat ze er was....maar na 8 dagen ook weer heel fijn om het zonder haar te doen... Mijn privacy weer terug te hebben. Had jij dat ook?

Liefs

Hey,

Nee vond het helemaal niet leuk dat ze weggingen (we hadden er twee) ik heb echt heel hard gehuild:)
Kraamtranen?!?!
Toen ze weggingen (had al twee dagen verlening gekregen) kon ik nog niets zelf. Dus had waarschijnlijk ook daar mee te maken.
Ook wel fijn dat jou kids al iets ouder zijn. Ben erg benieuwd hoe Roan het gaat vinden, een vreemde dame in huis, op dit moment heeft hij het niet zo op vreemde mensen, zal de leeftijd wel zijn:)

Liefs Danielle

Ps zal deze week even een foto van de giraffe op mijn Hyves zetten.

hoii

Wij krijgen ook 49 uur kraamzorg..en dan ook nog een eigen bijdrage van 3,90 p.u.
Dit komt omdat ik niet hoog genoeg verzekerd ben en dit niet meer kan veranderen.
maar die 49 uur lijken mij ook wel voldoende.
Maar nu heb ik het geluk dat mijn schoonzus ook kraamverzorgende is dus als er wat bijzonders is kan ik ook op haar terugvallen. Ze komt niet de 49 uur kramen omdat ik werk en prive graag gescheiden wil houden. Maar onze band is wel zo goed dat ik haar altijd kan bellen als ik wat nodig ben.

Succes met je laatste werkdagen!
En veel plezier bij syphonica! Ik zou ook gaan, maar ik heb mn kaart verkocht. Ik heb er geen puf meer voor!

Zijn er trouwens meer meiden die hyves hebben en via die manier contact willen houden?

Lfs Esther

hoi allemaal

bij mij is er niet iemand geweest voor het intake gesprek voor de kraamzorg.
wij krijgen ook 49 uur kraamzorg, en als ik gewoon thuis beval ( wat ik kraag wil en ook de bedoeling is) krijgen we er nog 4 uur extra bij.

ben nu zwanger van ons eerste kindje dus heb geen idee of 49 uur wel genoeg is maar anders heb ik nog altijd me moeder die me graag wil komen helpen.

liefs debora

P.S ik zou ook graag met mensen in contact willen blijven via hyves jullie kunnen mij vinden onder der naam: debora van leeuwen en als dat niet genoeg is kan je me woonplaats ook nog invoeren, ben woonachtig in hendrik ido ambacht.

Ik wil maar het minimale van 24uur... Het is mijn 4e kindje en ik woon bij mijn ouders in... Ik heb altijd het minimale gevraagd en gehad en toen woonde ik zelfstandig... Ik wil geen vreemde die gaat, poetsen en aan mijn was zit ed... En nu woon ik bij mijn ouders en is het dus mijn moeder die haar en mijn huishouden draaiend houdt:) mijn hyves is: marleen-12031983... Mijn naam is marleen van marrum en op hyves staat djemyromylevy&babyboyjesly

Groetjes xxx

Ik krijg 44 uur omdat ik geen borstvoeding geef.. Dan krijg je een half uur minder per dag.
Gelukkig komt mijn moeder ons ook helpen.
Mijn beste vriendin is kraamverzorgster en ik hoop dat zij bij ons in huis kan, maar anders kan ik haar altijd bellen dus dat is ook fijn.

groetjes Kim

Terug
Bovenaan