Hoeveel uren slapen per dag?

Hai allemaal,
Ik heb een vraagje over het aantal uur dat een kind slaapt. Mijn zoontje is net  6 maand en we krijgen niet echt een ritme in het slapen. Hij wordt 's ochtends rond 7 uur wakker. Meestal doe ik hem rond 10-11 uur weer in bedje om te slapen. Meestal slaapt hij dan ong. 1,5 uur. 's Middags krijg ik hem slecht weer in slaap. Dit lukt vaak met wandelen oid. Soms is hij wakker van 's ochtends 7 uur tot 's middags. (dan wil hij wel slapen). Na het eventuele middagslaapje is hij wakker tot de laatste fles.

Hij is er niet vervelend onder. Het is ook niet een probleem. Was alleen benieuwd hoe anderen er mee omgaan. Hij slaapt overigens 's nachts goed. Hij krijgt tussen 20.15 en 21.30 zijn laatste fles en slaapt daarna door tot de dag erna.

Groetjes!
 
Hoi,

Het is alweer een tijdje geleden, maar ik kan me herinneren dat mijn dochter vanaf een maand of  6 nog maar 1 x per dag in haar bedje sliep, 's middags van 12.30 tot ongeveer 14.30. 's morgens ging ik altijd wandelen en dan viel ze wel in slaap, voor een half uurtje 's middags ging ik ook altijd een blokje om en gingen de oogjes ook wel eens dicht. s avonds na de laatste voeding om  7 uur  ging ze weer op bed.
Ons schema is nu nog steeds zo, alleen slaapt ze nu niet meer in de kinderwagen.

Gr. van Gea.

Maak je niet druk om "een schema" Het is al ontzettend goed dat julllie kindje doorslaapt 's nachts. Ieder kind ontwikkeld vroeg of laat een ritme wat bij hem past.
 
Lees met belangstelling mee want ik zit een beetje met hetzelfde... slaapritme is ver te zoeken.
M'n dochter is 4,5 maand. Soms slaapt ze van 9.00 tot 11.00 en dan 's middags van 16.30 tot 17.00 de andere keer van 11.00 tot 14.00 dan weer pas om 15.00 uur... geen pijl op te trekken.
Ze doet het verder prima, inderdaad niet vervelend ofzo, maar zou toch wel makkelijk zijn als er een beetje lijn in komt.
 
Hoi hoi, hier een klein mannetje van bijna zeven maanden, met hetzelfde. Hij heeft gewoon geen behoefte meer aan twee keer 'echt' slapen. Sam komt rond half zeven, zeven uur voor een fles, en wil daarna nog wel een uurtje doorgaan. Dan komt hij rond acht uur-half negen uit bed, en is helemaal wakker. Als we met de wagen boodschappen gaan doen sukkelt hij wel eens voor een minuut of tien weg, maar dat is niet echt slapen. Zodra ik stil sta doet hij namelijk zn ogen weer open. Dan krijgt hij vaak rond twee uur weer een fles, en een uurtje daarna is hij pas echt moe. Dan slaapt hij vaak van drie tot een uur of vijf. Dan komt hij er weer uit, krijgt een half potje (meer wil hij nog niet) en na een uur of twee weer een fles, en rond zeven uur gaat hij er weer in. Dan slaapt hij ook weer bijna direct! Om een uur of 11 maak ik hem nog even wakker voor een fles (anders komt hij om vier uur) en daarna gaat hij gelijk weer verder tot de volgende ochtend!
 
Hai allemaal,
Bedankt voor jullie reacties. Wel fijn om te lezen hoe het bij anderen is.
De afgelopen dagen heeft hij juist weer veel geslapen. Het is geen dag het zelfde! Maar dat maakt het ook wel weer erg leuk.

Groetjes!
 
Hoi,

Ik zou  me er niet  te druk om maken ... Er komt vanzelf een bep ritme.  

Ons dochtertje is 6,5 maand en is 7 uur wakker, vervolgens gaat ze tussen 11 en 1 slapen ... dan blijft ze wakker tot ongeveer 18.30 uur. Ze slaapt gelukkig het klokje rond!

Soms slaapt ze tussen de middag 1 uurtje en soms slaapt ze in de wandelwagen eventjes. Het is altijd een kindje geweest van weinig slaap en ik maakte me druk, probeerde haar te laten slapen maar ik heb het opgegeven. Het gaat prima zo.

Groetjes Esther
 
Terug
Bovenaan