hoeveel uren werken jullie?

A

Anoniem

Guest
hoi dames,

Ik ben gevraagd voor een hogere functie maar dit betekent dat ik in plaats van 3 dagen 3,5 dag moet gaan werken en Iris dus een halve dag extra naar het kinderdagverblijf moet.
Nu maakte een collega van me die ook moeder is de opmerking waarom ik dan een kind genomen heb want van kinderen van fulltime werkende moeders kwam niks terecht zei ze nou ik werd laaiend wat een ...opmerking zeg.
Dus bij deze mijn vraag zijn er nog meer moeders die 30 uur of meer werken en niet omdat het moet maar omdat ze hun werk ook echt leuk vinden.

Groetjes cindy moeder van Iris

Hoi!

Ik werk 32 uur, maar dat is meer uit "nood" geboren. Door omstandigheden was het voor ons beter als mijn man thuis zou blijven om voor ons kindje te zorgen, terwijl ik dan bijna fulltime zou werken. Het salaris wat ik krijg voor 32 uur, daarvoor zou hij 70 of 80 uur moeten werken. Met als gevolg dat we niet het gezinsleven zouden hebben wat we willen en ook zou het een giga aanslag op zijn gezondheid zijn met alle gevolgen van dien. En ik vind mijn werk wel leuk hoor. 't Is geen straf! Dus...
Maar goed, als je van 3 naar 3,5 dag werken gaat; kom op, what's the difference? Dat maakt je echt geen slechte moeder hoor! Waar bemoeit diegene zich mee!
En het is nu eenmaal zo dat sommige moeders betere moeders zijn als ze daarnaast ook werken, dan wanneer ze fulltime thuis zouden zitten! Dusse.. lekker blijven werken, zeker als de opvang van je kindje gewoon goed geregeld is!

Om mee te beginnen, gefeliciteerd met het aanbod voor een nieuwe hogere functie!
Ik ben zelf een zogeheten thuisblijfmoeder, dus ik denk dat in onze situatie, voor ons kind en in ons leven de keuze voor niet werken het beste past! Voor een ander kun je dit nooit beslissen en is de opmerking van je collega gewoon DOM!
Waar heeft ze gelezen dat kinderen van fulltime werkende moeders ontsporen of niets van terecht komt? De ouders van mijn partner hebben altijd fulltime gewerkt en hij is uitgegroeid tot een volwassen man met de hoogste opleidingen op zak en een hele leuke, ontzettend goed betaalde baan.... En zo ken ik er nog wel meer! Alsof het een garantie is dat als je thuisblijft dat je een 'wonderkind' creeerd!
Ik snap wel een beetje wat ze bedoelt met waarom neem (ook zo'n domme opmerkingen... je neemt geen kind!) je een kind als je het zo vaak naar een kdv brengt...? Ten eerste zijn het geen 5 dgn waar je over praat, maar van 3 dgn naar 3,5 dag! Dus is de opmerking ook wel een beetje overtrokken...
Ik persoonlijk zou vinden dat ik teveel van mn kindje dr ontwikkeling mis maar in jou geval denk ik nou niet dat dat van een halve dag meer of minder afhangt!
Ik snap niet dat als je collega zo'n 'wijze' moeder is dat ze het over dr hart verkrijgt om zelf nog te werken!
Ik denk niet dat je je laat beinvloeden door dit soort collega's...Het belangrijkste is dat jij je goed voelt bij het besluit dat je neemt!
Ik denk dat je ook wel moet stilstaan bij het slaappatroon van jullie kleine.... straks slaapt hij/zij nog maar 1 keer (of doet dat al) en moet hij/zij 'opgehouden' worden totdat jij 'm/dr komt ophalen... Of je komt thuis en vervolgens slaapt je kindje de hele middag en ben je toch nog een hele dag 'kwijt'....
Ik kan t verkeerd hebben hoor maar dat schoot me ineens te binnen.... Dus wie weet werkt een halve dag niet heel makkelijk!

In ieder geval veel succes met je keuze enne laat je collega maar lekker kletsen!

Liefs L81

Ik werk in het onderwijs, 3 dagen, 16 lesuren, ik geloof dat het 0,6 fte is.
Ik begin meteen het eerste uur, en dan 1x tot het 7de en 2x tot het 6de, dus ik ben weer mooi op tijd vrij, alleen reis ik wel een uur, toch werk ik maar 3 korte dagen. Ik zou wel 2 dagen willen, dan iets vollere dagen. Maar ik zit met de urenverdeling, klas 4 heeft 4 uur en dat wil ik niet op 2 dagen, dus 3 dagen.

Janine

hoi,

Als jij je er goed bij voelt en je kindje doet het goed op het kdv...lekker doen toch?
Alleen moet je je misschien realiseren dat je ook meer verantwoordelijkheid krijgt en meer moet overwerken.
Misschien kun je nu wel makkelijk weg als je kindje ziek is en straks niet meer? Of kan je echt pas weg als je werk afis en kan het niet tot morgen wachten enz.

groeten Elke

Hoi Cindy,

Ik zou me ook niet tevel van andere mensen en hun oordeel aantrekken. Je kunt het beste een keuze maken waar jij je zelf het beste bij voelt. Dus wat bij jou, je partner en je kindje past.
Ikzelf werk 32 uur en onze zoon gaat twee dagen naar het KDV en de andere dagen is mijn man thuis. Dat past bij ons heel goed en ik denk dat voor Thomas meer dagen te intensief zouden zijn. Hij is de dag erna altijd heel erg moe en slaapt behoorlijk bij. Ook willen we hem toch ook zoveel mogelijk zelf meemaken en ssnsturen, dus dat gaat op deze manier prima.
Maar goed, iedere situatie is anders, dus baseer je keuze op jouw situatie!

Succes ermee, Ida

hoi allemaal,

Ik ga ze het voorstel doen om maandag een uur erbij dus tot  17 ipv  16 en dinsdag idem dito.
En dan woensdag tot 13 ipv 16,en dan pak ik de vrijdagochtend ook tot 13.
Dit maakt dat ik 5 uur meer ga werken en qua kosten kinderopvang hetzelfde blijf zitten.
Ook als Iris straks naar school gaat ben ik woensdags in ieder geval vroeger vrij.
Ik zit nu gelukkig in de situatie dat ik eisen kan stellen want ze kunnen gewoon geen personeel vinden.
Dus graag of niet, ik zou het leuk vinden omdat ik mijn werk gewoon heel leuk vind maar mijn loon wordt ook aanzienlijk hoger, ook leuk!
Volgende week woensdag heb ik een gesprek dus afwachten nu.
Groetjes cindy

Heee meid, je laat je toch niet kisten he door zo'n opmerking.

Ooit ben ik na de geboorte van de 1e 4 dagen blijven werken, dat was natuurlijk te veel volgens omstanders. Na de geboorte van de tweede zat ik op 4 x 9 uur. En natuurlijk heel veel opmerkingen. Zelf trok ik die 9 uur inderdaad niet, dus hup terug naar 32 uur. Totdat manlief vertrok, en dara zit je dan met al je kosten, twee kleine kindjes. ik ben toen 5 dagen gaan werken. En ineesn mocht het wel, want het kon niet anders he, er moest brood op de plank. Nou de   meiden nu 8 en 9 jaar doen het rima. En ondertussne gaan onze twee jongste pukkie sook 3 dagen naar het kdv. Ik werk 32 uur, mijn man 36 uur, en dan is er nog een dag in de twee weken dat oma komt. Dat is een tijdelijke oplossing want vanaf april is mijn moeder niet meer beschikbaar. En ik denk dat onze twee jongste prullen dan om de week een extra dagje naar de opvang gaan.

Ik ben van mening dat goed voor je kinderen zorgen betekent dat je zorgt dat op dagend at je zelf niet in de buurt bent dat je dan zorgt dat iemand anders op goede manier die zorg overneemt. Iemand waarbij je als moeder en het kind zich goed voelen.

Laten we wel zijn 'vroeger' waren voormoeders dan misschien wel altijd thuis, maar ze waren wel constant bezig met schoonmaken, wassen koken, ze hadden daar geen hulp bij van vatawassers, wasmachines drogers, er waren geen stofzuigers , en dan waren er ook nog eens veel kinderen in het gezin. Ik denk dat wij de tijd die destijds besteed werd aan het huishouden, nu best prima mogen gebruiken om te werken.

Succes met je nieuwe functie en laat anderen maar lullen.

Miep

Terug
Bovenaan