hoeveel uur er tussen??

A

Anoniem

Guest
Hoi Dames,ik geef sinds vorigeweek nu alleen nog maar fles voeding. borst wilde ze al snel niet meer pakken toen ik aan het afbouwen was.
en moet zeggen vind de fles geven nu ook een stuk makkelijker.
ze is nu dik 7 maanden en krijgt 3 keer soms 4 keer de fles met 210 water en 7 schepjes friso opvolgmelk,smorgen nog met wat nutrix er door.
Maar nu zit er 4 uren tussen met het voeden,maar ze drinkt het steeds niet leeg.
hoe doen jullie dat?hoeveel uren laten jullie er tussen zitten?of voeden jullie op verzoek?
want als ze de fles niet leeg drinkt dan zal ze wel niet veel honger hebben denk ik.
verder krijgt ze natuurlijk ook brood en fruit en koekje en drinken en warm eten met toetje na.
Graag jullie ervaring.

Groetjes Hendrika.

Hoi hoi,

Die van ons krijgt ook nog 4 flessen opvolgmelk en dan ongeveer 4 uur ertussen. 's ochtends zit er tussen 2 voedingen een fruithapje en 's middags een warm hapje. Ben nog niet zover met brood, wil ik nog even mee wachten. 's ochtends en 's avonds doe ik er  2 schepjes  nutrix bij.

Hoi Hendrika,

Wij zijn momenteel bezig om over 2 weekjes over te stappen naar 3 flessen. Mijn dochter is dan 6 maanden en er wordt geadviseerd om dan van 4 naar 3 flessen over te stappen omdat de kleine voldoende bijvoeding krijgt (fruit, groente, brood, diksap etc.).

Onze dochter drinkt de flessen dus ook niet leeg, vandaar dat wij nu ook gaan overstappen en we moeten haar toch steeds wakker maken voor de laatste fles om 21.30 uur dus dan kan ze straks mooi doorslapen.

Er zit nu nog 5 uur ongeveer tussen de flessen (soms 4 of 4,5 uur).

Jouw kleine is al ruim 7 maanden dus ik denk dat ze wel toe is aan een fles minder als ik het zo lees (als ze ze niet leegdrinkt).

Gewoon uit proberen (of anders informeren bij het CB).

Groetjes,
Rosanne
mama van Quentin (bijna 4) en Yanna (5,5 mnd)

Hoi,
ik denk ook dat je wel kunt proberen om 3 flessen te geven. Ik geef nog b.v., maar ze lijkt steeds minder te drinken, dus ik overweeg ook om van 4 naar 3 melkvoedingen te gaan (mijn dochter is 7 1/2 maand). Ze halen denk ik ook steeds meer uit de bijvoeding.

luf
M

hoi 3 kje

ik had dat ook met mijn dochter rond de zeven maanden.
ik gaf vier flessen. ze kreeg fruithap, brood en avondeten.
veel te veel dus....
ik schaamde me echt op het cb maar ja eerste..

dus ik heb het volgende schema gekregen van hun.
7.00 de fles. 210 en 7 scheppen
tussendoor fruithap
12.00 brood en 120 en 3 scheppen
tussendoor rond 14.00 a 14.30 drinken en wat te eten. je kunt dan ook altijd iets van yoghurt ofzo geven
en rnd 1700 warm eten

18.30 a 19.00 de fles 210 , 7 scheppen en 2 schepjes nutrix.

tussendoor geef ik haar nog wel eens de fles met gewoon drinken,
vooral met dat warme weer.

nou succes ermee!!

groetjes angela

Ik lees hier dat de meesten al brood krijgen. Wanneer zijn jullie begonnen met brood? Die van mij is 6 1/2 maand, maar heb nog geen brood gegeven. Heb het idee dat ie dat nog niet wegkrijgt. Met een liga koekje gaat dat wel steeds beter.....

groeten Kabo

Hoi hoi,

Hier het schema van mijn zoon Herald (nu 7 1/2 maand)

7:00 uur borstvoeding
10:00 uur banaan met af en toe een slok borstvoeding na
12:00 uur bijna heel plak brood zonder beleg en ca. 1/2 portie borstvoeding (als ik het zo mag formuleren haha)
15:00 uur peer
18:00 uur klein stukje aardappel met wortel/broccoli of spinazie (spinazie heeft hij 1 keer gehad en vind hij erg lekker). hierna krijgt hij nog 1/2 portie borstvoeding, waarbij hij aan de borst in slaap valt.

Dan gaat hij slapen en meestal is hij rond 6:00 uur weer wakker, gaat spelen en dan krijgt hij voeding van mij tegen 7 uur.

Wat betreft de vaste voedingen, wij prakken niets; geven alles vers en heel (alleen de spinazie hebben we uiteraard geprakt) wat hij erg leuk vind, zelf doen is geweldig! Hierdoor zal hij eerder kunnen gaan praten, moet wel zeggen dat hij er al lustig op los brabbelt. Mocht hij trouwens een te groot stuk in de mond hebben, komt het er vanzelf wel uit! (komt niet vaak voor trouwens)

Met brood zijn wij zelf begonnen toen Herald 6 maand was (ivm allergie niet eerder begonnen met vaste voeding).

Herald is trouwens ook dol op gewoon water!! Dit krijgt hij tegenwoordig ook meer, waardoor mijn eigen voeding uiteraard wat terugloopt....

Wellicht dat je hier wat aan hebt.

Groetjes,
Rolanda

Hoi Hendrika,

geef je al bijvoeding? Dan heeft je dochter in principe genoeg aan 3 flessen.
Wij volgen ongeveer het schema, dat het CB ook hanteert (Lars is nu 7,5 mnd.):
's ochtens fles + Bambix, 2e voeding: fruit (ze mag het hele potje), 3e: boterham (zonder korstjes) + fles, 4e: diksap + halve liga / soepstengel, 5e: warme hap (ze mag het hele potje) + yoghurt / kwark / fruit, 6e: fles. Hier zou ze genoeg aan moeten hebben.
Lars bleek bij de laatste weging 1200 gram te zijn gegroeid!
Hij slaapt nu zo veel, dat hij soms een voeding over slaat. We proberen dan wel de drie flessen te geven, die zijn het meest belangrijk.

Groetjes, Marijon

Terug
Bovenaan