Hoeveel uur tussen voedingen?

<p>Zoontje van 9 weken krijgt meestal om de 5u voeding of wnr hij er eerder om vraagt. </p><p>Hij groeit goed.</p><p>Maar is 5u niet heel lang? Of is dit prima?</p><p>Kan ik beter overdag om de 4u doen en in de nacht op verzoek? Ben enkel bang dat hij dan te veel voeding krijgt ... </p><p> </p>

Hoi!
zolang hij goed aankomt zou ik voeden op verzoek. Ik vond dat bij mijn dochter heel spannend, een schema loslaten. Maar uiteindelijk bleek dat het beste te werken!
Wanneer je borstvoeding geeft kan dit sowieso niet te veel gegeven worden. Met flesvoeding kan dit natuurlijk wel, maar vaak geven kindjes zelf aan wanneer ze genoeg hebben gehad ?

Ongeveer 4 uur tussen de voedingen. Ik hield de voedingen van mijn baby bij in een schriftje toen ze nog klein(er) was. Dan heb je misschien een duidelijker beeld hoe vaak, hoe veel er word gedronken en ook hoe de luiers zijn?
5 uur tussen de voedingen laten is nu nog te veel tijd. 

Volg je gevoel en overleg desnoods even met consultatiebureau.. Onze meid groeit iets minder dan gemiddeld dus ik maak haar nu niv steeds wakker overdag om de 4 uur, s nachts op verzoek *bijna 10w oud

Onze dochter is 10 weken en krijgt 6/7 flessen van 150ml per dag. Gevuld met voeding voor hongerige babys...

Ik was ook bang dat ik zou overvoeden omdat ze zich elke 2,5/3 uur meld. Als je teveel voed gaan ze spugen, drukken ze de fles weg met hun tong of draaien ze het hoofd af is mij verteld.

Onze dochter zit keurig op gewicht en groeit zoals het boekje. Dus ik denk dat het volgen van de behoefte van je kind geen kwaad kan. Maar overdag zou ik wel maximaal 4 uur tussen de voedingen doen. Grote kans dat je kindje dan de nacht gewoon door slaapt omdat het overdag verzadigd is.

Ik geef 5x150ml met 5 schepjes en 2 schepjes nutriton ivm reflux.
Ben vandaag begonnen met om de 4u voeden overdag, vanavond 20u laatste flesje. Ben benieuwd naar de nacht!

Terug
Bovenaan