Hoeveel van het groentehapje?

hoi hoi,

Mijn zoontje was donderdag 5 maanden en vanaf toen mochten we wat gaan oefenen met fruit en groente van het CB
Ze hebben ons aangeraden om met groente te beginnen, omdat hij anders gelijk aan het zoete van fruit went en omdat groente sneller verteerd...
We zijn begonnen met worteltjes en doen 3 dagen over zo'n potje van 4 maanden en moesten toen zelfs nog wat weg gooien, hij at 5 hapjes ofzo. Nu went hij blijkbaar aan het idee van andere smaken en hij vindt het steeds lekkerder!Gister en vandaag boontjes gegeven en dat smaakt hem goed!Ik doe ook nu weer 3 dagen over een potje, maar ik stop niet omdat hij niet meer wil, maar omdat ik niet weet of zijn darmpjes het al aankunnen om gelijk wat meer te krijgen... hierna gaan we 2 keer fruit proberen, appel en peer (in plaats van groente).Nou vroeg ik me af hoeveel jullie je kinderen gaven zo in het begin?En of jullie stopten als ze geen zin meer haddn of zelf al eerder stopten...
Hij kreeg nog elke keer 5 flessen, nu probeer ik 4 flessen vandaag, hij heeft het wel eens vaker gehad als het zo uit kwam qua tijden en vandaag heeft hij om 17:00 pas zijn 3e fles gehad dus probeer gewoon om 21:00/21:30 de 4e fles en dan doe ik 210 met 7 schepjes...
Vandaag over 2 weken moet ik weer naar het CB, dus ben benieuwd wat ze dan zeggen...vanaf 6 maanden zal hij denk ik beiden krijgen op 1 dag.

groetjes leetje 1981

Hey.

Joëlla lust nu nog steeds niet echt groentehapjes.
Bij 5 lepeltjes heeft ze al genoeg.
En fruit vind ze ook niet zo denderend.
Ze is meer van de flessen.

Ik zelf luister eigenlijk niet meer zo naar het CB, gaat me ene oor in en de andere weer uit.
Je moet puur op je gevoel af gaan hoor, als jij denkt hij vind het lekker, lekker blijven geven.
Als jij denkt hij hoeft niet meer, zou ik het er niet in gaan proppen.

Ik zelf stop altijd met geven, als Joëlla niet meer wilt.
Dan krijgt ze gewoon weer een fles.

Succes.

Groetjes Sabina Mama van Joëlla.

Hoi,

Tiara (nu 5 maanden) kreeg met 4 maanden een fruithapje, in het begin al ze ook maar een paar lepeltje. Na een paar dagen had ze de smaak te pakken een soms eet ze een heel potje en soms een half potje. Sinds ongeveer 2.5 week krijgt ze nu ook s'avonds een groentehap en in het begin at ze daar ook maar een paar hapjes van, ook dat heeft ze nu helemaal ondekt (vooral de bruinebonen en de tuingroenten) en daar eet ze gemiddelt toch wel een potje per dag van. Je kindje geeft zelf wel aan waneer het vol zit. Je mag, als je potjes van 4 maanden geeft, een heel potje geven hoot als jou kleintje dit op kan. Je moet gewoon lekker naar je kindje luisteren joh, dat werkt het beste.

Groetjes Nancy

Terug
Bovenaan