Hoeveel van (oefen)hapje?

Hai allemaal,

I.v.m hele erge schommelingen in het gewicht van ons zoontje zijn wij tot 3 mnd veen bij het CB geweest en daar vaak verschillende en tegenstrijdige adviezen om onze oren gekregen. Als jonge moeder maakt dat je onzeker, en ook dat ik voor advies niet graag bij het CB aanklop.

Nu is ons zoontje nu 5 mnd, en geven al een aantal weken (oefen)hapjes. We geven potjes, en vind het meeste wat we hem voorschotelen erg lekker! Ik vroeg me af hoe veel hij van z'n hapjes inmiddels zou mogen hebben?
 
Ik heb dat ook gevraagd bij het 5 maand consult en kreeg als antwoord zoveel ze opkan.

Ik geef nu sochtends een half 6 maanden potje fruit en avonds half potje groente/maaltijd/

Als het aan mevrouw ligt eet ze een heel potje maar dan kom ik niet uit met haar 5 flessen overdag. Ze is nu 5,5 maand. Als ze 6 maanden is ga ik ophogen en flessen afbouwen
 
Hi hi!
Lieve moeder, allereerst, je doet het goed! Jij kent je kindje het beste. CB kan heel dominerend overkomen, maar neem hun advies als exact dat...advies. je mag ermee doen wat je wilt. Opvolgen of links laten liggen. Ligt eraan of jij het prettig vind wat wordt geadviseerd..of het goed voelt voor jou en je kind.

Betreft de hapjes..wat al werd gezegd, zoveel je kleintje zelf wilt en op kan. Bij ons kwam eten wat later op gang, erg wennen was het, dus geniet ervan dat je kleintje lekker wilt eten. Lekker dingen uitproberen zou ik zeggen. Zolang het maar goed voelt voor jullie, dat is het belangrijkste.
 
Wat fijn dat ze zo goed eet!! Ik heb dezelfde vraag aan CB gesteld omdat ons zoontje van 4 maanden ook direct gek was op groente. Ze zei inderdaad dat je niet snel teveel kan geven. Kindje geeft zelf aan wanneer het genoeg heeft. Zolang je kindje daarnaast wel zijn flesjes blijft krijgen en opdrinken.
 
Hi!

Dank jullie wel voor de reacties. Ik was een beetje bang dat ik te veel zou geven. Ons ventje is nou eenmaal een "grote eter". Maar is dus duidelijk dat, zolang hij z'n flesjes nog op drinkt, ik hem mag aanbieden wat hij zelf wil hebben.

Nogmaals dank jullie wel ??
 
Terug
Bovenaan