Hoeveel verdient een oppas?

Hoi,

Ik heb net een gesprekje gehad met een wat oudere vrouw die vanaf september op mijn dochtertje gaat passen. De ene week een hele dag, de andere week een halve dag. Nu il ik haar een vergoeding geven maar ik weet niet hoeveel ik moet geven. Zij wist het zelf ook niet zo goed. Hebben julllie een idee? De ene week is het drie uurtjes en de andere week 8.

Misschien 3 euro per uur ofzo? Of is dat te weinig?

hoi
op mn vorige werk(kinderdagverblijf)werden we weleens door ouders gevraagd om een middagje of avondje op te passen.de richtlijnen waren toen:3 euro per uur overdag en 3,50 savonds en in t weekend.
groetjes kari

Hoi hoi,

Als ik jouw verhaal zo lees, krijgt deze mevrouw zwart betaald (waar ik overigens geen probleem mee heb).
Maar heb je al gedacht aan de officiële weg? Deze mevrouw mag dan 5,86 ontvangen, moet daar wel een deel belasting van afdragen, wanneer zij haar aangifte gaat doen aan het einde van jaar, maar jij kan daarover dan weer subsidie aanvragen. Ik heb geen flauw idee of het voor jou en die mevrouw rendabel is.

Bij ons gaan de opa's en oma's oppassen (20 uur per week) en dan is het meer dan de moeite waard.

Meer info kan je vinden op bijv.
omavanroodkapje.nl
koah.nl
vielavie.nl

Succes!

Zo weinig maar, Kari? Jeetje... Ik heb ook een tijdje opgepast (was wel 's avonds en bovendien in het weekend) maar ik kreeg E6,- per uur, da's bijna het dubbele! Dat was voor vast 3 avonden in de week, dus dat was een lekker bijbaantje!

Groetjes,

Eveline

Eveline, wat kreeg jij veel! Ik moest het in mijn tijd (goh, wat klinkt dat oud) doen met fl3,- per uur en soms fl5,- per uur! Wat had ik het slecht, zeg. Ik moet wel eerlijk zijn, ik denk dat ik 7 jaar geleden voor het laatst opgepast heb.

Groetjes Ilona

Ja, het was wel veel, maar het was dan  ook mijn hele weekend! Het was ieder weekend, 3 jaar lang, vrijdag, zaterdag en zondag avond van 17.00 - 03.00 uur. En die kinderen zaten in een horeca-ritme, dus die sliepen niet voor tienen. Kwam ik uit mijn werk op het kdv, kon ik daar nog een dagdeel draaien, haha. Dus ik had niet het gevoel dat ik overbetaald werd... Ik ben er mee gestopt toen ik ging werken en me zo'n omgekeerd bioritme in het weekend niet meer kon veroorloven. Dat was het juiste moment, want de kinderen zeiden steeds vaker per ongeluk 'mama' tegen mij omdat ik er zo vaak was...

Ja, ik zou er zelf ook niet zo vrolijk van worden. Ze heeft nu voor iedere avond een andere oppas, dus dat gebeurt nu niet meer. Maar dat lijkt me in het kader van regelmaat weer minder prettig...

Terug
Bovenaan