Hoeveel vocht baby 11 maanden??

Hallo,

Mijn dochtertje is bijna 11 maanden. Ik vind zelf dat ze vrij weinig drinkt. 's morgens drinkt ze 200cc melk, tussen de middag na haar brood met moeite 120cc, rond 15.00 80cc en 's avonds na haar warme maaltijd 40-80cc (rond 19.30 daarna gaat ze naar bed)
Tussendoor neemt ze af en toe een slokje water of sap maar dat is niet noemenswaardig. Nu hadden ze het op het cb erover dat de middag fles komt te vervallen als ze 1 wordt en dat ze dan sap moet drinken. Nou 80cc drinkt ze nooit op. Ik heb dit al meerdere malen geprobeerd. Water, thee niets wil ze. Ja een paar slokjes. Dan heeft ze dr melk niet gehad. Ik begin dan met sap/water en daarna pas melk omdat ze anders bijna niets drinkt.
De hoeveelheid plasluiers haalt ze dus ook niet.
Hoeveel vocht zou ze eigenlijk moeten krijgen? En dan bedoel ik niet dat er in fruithapjes ook vocht zit enzo. Hoeveel drinken moet ze in totaal eigenlijk hebben? 300cc melk + ??? cc water/sap/oid

Alvast bedankt.

 
Onze zoon is nu 10 maanden en hij drinkt het volgende:

- 0930 uur 230 ml opvolgmelk en 2 scheppen rijtbloem
- 1030 uur koekje met 50 ml siroop
- 1230 uur boterham 180 ml opvolgmelk soms optimel
- 1500 uur fruithap en 50 ml siroop
- 1730 uur avondeten en 60 ml siroop
- 2030 uur 210 opvolgmelk en 2 scheppen rijstbloem

Bij mij op het cb vinden ze dit goed. Ze willen alleen dat hij water of thee gaat drinken, dat krijg ik er dus niet in. Ik doen gewoon siroop een paar druppies zodat er toch een smaakje aan zit.

Wat voor fles/beker gebruik je??? Daar kan het ook aan liggen. Die van ons wil dus niet uit een tuitbeker drinken, hij drinkt uit een gewone beker (wel met hulp).

Groetjes,

Miriam
 
Ha meid,

Ik snap precies wat je bedoeld. Lo"is wilde ook noit zoveel sap... ja... toen ze 6 mnd was wel maar nu echt niet meer.
Ik ben er achter gekomen dat ze koud sap niks vind dus maak ik het gewoon klaar met afgekookt water op de temperatuur van een warme fles melk... nou en drinken dat ze ineens doet! probeer jij het ook maar eens misschien dat het dan beter valt... koud is ook zou koud in deze winterkou!

En ik geef nog 3 flessen melk per dag.... nou ja... 2 flessen (12 schepjes) verdeeld over 3 keer.... dan doe ik 160 cc water en 4 schepjes! Drinkt ze prima op en ze krijgt hierdoor ook wat meer water binnen. In totaal moeten ze minimaal 500 cc zuivel hebben en daarbij mag je dus de yoghurt meerekenen... aan 500 cc hebben ze voldoende, extra vocht is mooi meegenomen maar het is niet erg als het niet altijd lukt.
Ik geef de fles ook altijd in bed of liggend op de bank anders gunt ze zich er geen tijd voor en wil ze niet drinken... in bed drinkt ze bijna altijd alles op!

Mijn schema is:

8. 00 180 cc + 4 schepjes + 2 eetlepels bambix in een fles
9. 30 half potje fruit
slaapje
10.45 warm flesje/beker sap 100 cc
12. 00 boterham
13.30 160 cc + 4 schepjes
slaapje
16.00 warm flesje/beker sap 100 cc (drinkt ze nooit op!)
17.00 groente en 100 cc yoghurt
19.30 160 cc + 4 schepjes

Ik tel altijd alles op wat ze drinkt en als ze de 500 cc heeft gehaald maak ik me niet meer druk als ze niet zoveel meer wil. Meestal haalt ze het al bijna met het vocht in de morgen. Ze is 's morgens ook veel dorstiger... vooral warm drinken gaat er prima in!

Succes ermee!

 
Je moet er van uit gaan dat er per kilogram lichaamsgewicht 50 cc gedronken moet worden... Dus een kindje van 10 kilo moet 10 keer 50 cc (dus 500 cc) drinken op een dag.....

Hier werkt het trouwens ook goed om de halfvolle melk of limonade even 20 of 30 seconden in de magnetron te verwarmen. Dat doe ik altijd als ze ziek is en niet wil drinken, dan gaat er zo twee keer zoveel in....
 
Kirsten drinkt ook niet heel veel naast haar melk hoor, ze krijgt nog 3 flessen melk verdeeld over 4x.

Smorgens 200 cc
Tussen de middag 100-120cc
eind van de middag 80-100 cc
voor het slapen gaan 250 cc pyamapapje

Het CB kan wel meer zeggen, als mijn kleine meid nog 3 flessen melk wilt dan krijgt ze dat! Wij drinken toch ook wat we lekker vinden??
 
Mijn zoontje is ook bijna 11 mnd.

Hij krijgt aan vocht:

smorgens 180cc pap
Bij boterham: 90cc gewone melk
Rond 15.00u 90cc opvolgmelk
Bij avondeten: beetje water
19.30u 180cc fles
 
Terug
Bovenaan