Hoeveel vocht bij 7 maanden???

Hallo allemaal!

Wie kan mij vertellen hoeveel vocht ze nodig hebben bij bijna 7 maanden (8 kilo)
Ik geef  mijn dochter  nu 3 flessen van 210 water met 7 scheppen melk, en twee keer beetje pap erdoor.

Daarnaast krijgt ze fruit 200 gr en 200 gr groente en als ze nog wil krijgt ze ook nog danoontje of zoiets... Diksap wil ze wel maar komt er gelijk weer uit dus dat doen we nog maar even niet totdat ze zit.

maar ik weet niet of ze nou genoeg vocht binnen krijgt. ze is wel tevreden en slaapt lekker door dus het lijkt me op zich wel goed zo...

Groetjes,
Wendy
 
Hoi Mama

Die vraag had ik pas geleden ook. En heb toen even naar het consultatie gebeld. Wij gaan namelijk met onze kleine volgende week naar Menorca en wilde ook graag weten hoeveel vocht ze nodig heeft!! Onze meid is nu 5 maanden, en ze moet ongeveer 800 cc vocht per dag binnenkrijgen. Dus ik denk dat voor jullie zo'n beetje hetzelfde geld! Hou ook goed de plasluiers in de gaten.

Groetjes Essie
 
Waarom probeer je niet gewoon water (bronwater of koud gekookt water)? Daar zit geen gekke smaak aan, en toch krijgen ze wat vocht binnen. Als ze niet uit een tuitbeker willen drinken bied je het evt nog even in een fles aan, zodat ze dr aan kunnen wennen. Je hebt trouwens ook extra zachte tuiten voor de bekers. Bv. van Avent (4 mnd tuitbeker)
 
Bedankt voor jullie reacties...

Ik ben nu nog steeds op dezelfde wijze bezig en het gaat heel goed. Het is trouwens niet zo dat ze niet wil drinken of iets niet lust, het is gewoon zo dat het er na 5 min weer uit komt.
Melk krijgt ze ook met 4! scheppen johannesbroodpitmeel.
 Maar ze krijgt voor mijn idee nou zoveel binnen op een dag (wat een gedoe dan weer) het moet gewoon wel goed zijn zo.

Maar alle tips en weetjes zijn welkom!!!

Groetjes,
Wendy
 
Terug
Bovenaan