hoeveel vocht heeft ze nodig?

Hallo allemaal,

Mijn dochter is nu bijna 17 mnd oud.
Ik vroeg mij af hoeveel vocht ze rond deze leeftijd nodig hebben..
Lieke zit op de 600 a 700 cc per dag aan vocht...
Zit er ook een max aan de hoeveelheid melk dat ze mogen??
Het cb zegt max 300 cc, nutricia zegt 550 cc..
Alvast bedankt..

groetjes simone
 
quote: simone schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-01-2006 01:49:58'));

Hallo allemaal,

Mijn dochter is nu bijna 17 mnd oud.
Ik vroeg mij af hoeveel vocht ze rond deze leeftijd nodig hebben..
Lieke zit op de 600 a 700 cc per dag aan vocht...
Zit er ook een max aan de hoeveelheid melk dat ze mogen??
Het cb zegt max 300 cc, nutricia zegt 550 cc..
Alvast bedankt..

groetjes simone


Hoi,

Er zit geen max aan. Het gene wat ze bedoelen is melk wat ze minimaal nodig hebben op een dag.
De adviezen zijn verschillend en de meningen ook. Sommige zeggen een liter is genoeg meer echt niet.
Mara ons dochtertje dronk echter makkelijk 1 a 2 liter op een dag weg als het niet meer. Is en dit was dan de vocht waar ze zelf om vroeg (ongeveer net zo oud als jou dochtertje) Na advies van het cb bij de huisarts laten prikken op suiker niets aan de hand. Conclusie het ene kind heeft meer dorst dan het andere kind. Let wel op dat het niet de plaats van eten in gaat nemen.

groetjes joyce



 
Hoi,

Onze zoon is een slechte (lees: drinkt bijna niets!) drinker. Ons is door de artsen verteld dat hij per dag ong 500 cc binnen MOET krijgen. Verder moeten we opletten of hij genoeg plast (min 3X per dag, mogen kleine plasjes zijn)en poept zonder problemen. Nou is het een heel gevecht om er genoeg in te krijgen. Hij zou van de melkproducten ong 300-400 cc binnen moeten krijgen. Maar stel dat je kind nu wel goed melk drinkt, en minder limonade of sap? Dan gewoon de melk geven. Hij krijgt 's morgens gewoon een flink bord pap. Daar zit al zo'n 300 cc melk in. Wat er over de dag heen verder nog bij in gaat is allemaal meegenomen.

Groetjes, Kat
 
Terug
Bovenaan