hoeveel vocht?

Hallo allemaal,

mijn dochter van 5 maanden krijgt sinds kort ook opvolgmelk 2 naast haar nr 1. Op die manier probeerden wij haar eens een nacht te laten doorslapen (ze werd steeds wakker van de honger). Nu wil ik eigenlijk wel helemaal overstappen op nr 2 maar op de verpakking staat aangegeven dat ze hiervan 3 x 200 cc mogen per 24 uur.Met haar gewicht van bijna 8000 gram zou ze ongeveer 1 tot 1,2 liter vocht per dag moeten hebben nietwaar? Het fruithapje en het halve potje warm eten leveren ca. 200 cc vocht. Al met al kom ik zo niet op voldoende vocht voor haar.  Ze wil geen water, thee of verdunt vruchtesap drinken. Ik vind het maar heel ingewikkeld hoe ik dit nu moet doen. Mag ik haar naast de 3 x 200 cc nr 2 ook nog een fles nr 1 geven (dat drinkt ze wel)? Of krijgt ze zo teveel eiwitten binnen? Wie heeft er goede tips? Alvast bedankt.

hoi ten eerste is opvolgmelk pas vanaf 6 maanden dat geld ook voor de hoeveelheden die op het pak staan en die van mij zijn 7.5 maanden en krijgen gewoon 4 flessen niet allemaal 200 hoor maar het gaat er ook om wat ze er bij krijgen en opvolgmelk 2 zitten weer extra voedingstoffen die ze vanaf dan nodig hebben probeer anders eens voeding voor hongerige baby"s of evtueel nutrix erdoor ik zou nu nog niet overstappen volledig op nr 2 maar weet dat verder ook niet helemaal ben natuurlijk geen expert en als je het wel doet geef dan gewoon 4x 200 en zie hoe het gaat
groetjes Elena

hoi,

op de verpakking staat dat ze het vanaf 5 maanden mogen hebben. ik neem dan aan dat dat ook zo is. mijn vraag gaat over de hoeveelheid vocht die ze moet hebben.

> 5 mndn
5900-8000
4 x 200 ml volledige zuigelingenvoeding.

> 6 mndn
6300-8600
2 - 3 x 200 ml opvolgmelk en 1 papvoeding bestaande uit 200 ml opvolgmelk

deze kun je ook vinden op eveangezondheidswijzer.nl

staat dan uitgebreider

groetjes Elena
ps de preciese hoeveelheid ze moeten hebben weet ik niet bij mij kregen ze toen ongeveer 800ml op een dag dit is volgens mij ook de totale hoeveelheid die ze minimaal moeten krijgen maar idd niet over die liter heen

Terug
Bovenaan