hoeveel vocht?

A

Anoniem

Guest
Mijn zoontje van nu 5 maand hoestte 6 weken terug al een tydje en heel benauwd en piepend ademen  dus ik na de huisarts die deed het af als niks 2weken later stond ik er weerw ant hetw as erger en drinken ging niet zo goed meer weer deed die het af als ik niks totdat hij vanaf 23 dec helemaal bijna niet meer wilde drinken(wel eten)en geen natte luiers meer  dus ik na huisartenpost bleek dus dat hij een fikse infectie aan de luchtwegen had en daarboven op een asmatische reactie en dat alles had niet eens zo erg hoeven zijn als de huisarts meteen ietsgedaan had. Maar nu hoeveel vocht moet hij binnen krijgen?hij woog 2 weken terug 7480 gram. Hij drinkt van zijn 4 voedingen nu 120 tot 150cc op.dus kom je uit op een 500 latenw e maarz eggen want ik verdun de fruit en groentehapjes ook nog wat meer en probeer wel steeds wat water na binnen te krijgen of diksap voor 4 maand maar hetw erkt allemaal niet met het gevolg dat die s nachts ook niet meer doorslaapt, maar is verder wel erg vrolijk

kent iemnand dit?

Hoi Vlindertjuuh,

Hier hebben we precies hetzelfde probleem. Guusje is sinds zaterdag de  20e al aan het rommelen. Ze slaapt ineens niet meer door, terwijl ze normaal gesproken van 20.00 tot 7.00 slaapt. Ook werd ze opeens verkouden, heel erg hoesten en heel weinig drinken. i.p.v.5x200 drinkt ze nu hooguit 4x 100/120.
Ik maakte me daar heel erg zorgen over aangezien die kleintjes heel snel uitdrogen.
We zijn naar de huisarts gegaan (er was een waarneemster waar ik absoluut geen goede ervaringen mee heb. Ze constateerde bij mij in mijn kraambed een blaasontsteking terwijl ik een dikke streptokok-infectie had en dus 4 dagen aan een infuus in het ziekenhuis lag...) en zij zei dat Guusje een milde oorsontseking heeft. We kregen neusdruppels mee en daarmee moest het wel lukken zei ze. Die druppels mag je maar 5 dagen gebruiken ivm aantasting van het neusslijmvlies, dus daar zijn we de 5e dag braaf mee gestopt.
Prompt vloog de temperatuur omhoog en gisteren had ze 39.0. Wij weer naar de huisarts, nu de échte, en die zag ook een ontsteking. Echter in haar andere oor....pffff.
We hebben antibiotica meegekregen en hij heeft haar grondig onderzocht op eventuele uitdroging. Dat was nog niet het geval, maar we moesten wel alert zijn op doffe ogen, droge mond, gespannen huid en een lusteloze indruk.

Het schijnt dat die kleintjes na een aantal maanden de antistoffen van moeder kwijt raken en die zelf moeten aanmaken. Als ze dan eens ziek zijn, is hun weerstand laag en kan er gauw weer een nieuwe bacterie aanvallen. Al met al zorgt het er voor dat die kleintjes er sterker van worden. Al is het natuurlijk wel zwaar k*t als je kleintje ziek is en maar niet beter lijkt te worden.

Ik hoop voor je dat het snel over is, voor mezelf uiteraard ook..hahaha, en als je het niet vertrouwt ga je gewoon naar de huisarts of desnoods huisartsenpost/ziekenhuis. Ik zeg altijd maar zo: Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn, liever één keer te veel naar de dokter dan te weinig.

groetjes, letty

nou ben gister weer na de huisarts geweest en deze x nam die mij eindelijk serieus wat blijkt nou heeft de kleine lieverd gewoon het RS virus en daar moeten ze dan 6 weken over dien

Hallo,

Mijn dochtertje is 16 weken oud en heeft ook het RS virus. Maar daar is het bij ons niet bij gebleven. Toen we naar de huisarts zijn geweest kregen we een pufapparaat mee naar huis met twee verschillende soorten puf. Dit hielp en paar dagen maar ze dronk steeds minder. Nog geen week later zaten we weer bij de huisarts omdat Marte nog geen 500cc per dag meer dronk en minder luiers kreeg. We zijn met spoed naar het ziekenhuis gestuurd en daar gaf de kinderarts aan dat ze een ontstoken slokdarm had van het RS virus. Marte was inmiddels 6 ons afgevallen en woog nog maar net 5 kilo. Nu drinkt ze iets beter maar het is nog erg moeizaam. We krijgen er nu rond de 650 en 700cc in per dag en over één fles doet ze bijna een uur en dan gaat hij nog niet eens helemaal op. Dit zorgt bij ons voor veel onrust.
Hoeveel moet een meisje van 16 weken eigelijk binnen krijgen?

Help Eveline

Zarah (nu 8,5 maand) heeft ook het rs-virus gehad. Het begon met een week hoge koorts en uiteindelijk ook hoesten en wat geluid alsof ze volle longetjes had. Huisarts hoorde echter niks, dus mocht weer naar huis. De volgende dag vertrouwde ik het toch niet helemaal, dus weer naar de huisarts. Zarah dronk bijna niks, hooguit 50 cc per fles, 5 of 6 keer per dag, ze sliep echt heel veel en was gewoon niet meer alert en wakker tussen de slaapjes door.

We zijn door de huisarts meteen naar het ziekenhuis gestuurd, waar we 6 dagen later pas weer uit mochten vertrekken. Zarah heeft extra zuurstof gekregen en een sonde om er zo voor te zorgen dat ze toch genoeg voeding binnenkreeg. Ze is erg afgevallen in die periode, ze is al een dun meisje, maar toen was het echt te erg.

We zijn nu weer 2 weken verder en het gaat erg goed. Maar zoals ze eerst dronk, doet ze nu niet meer.

Eveline: Zarah woog iets meer dan 6 kilo en het ziekenhuis heeft besloten dat ze minimaal 650 cc drinken moest binnenkrijgen. Wat in het ziekenhuis alleen lukte door die sonde.
Let gewoon goed op het gedrag van je kindje, de hoeveelheden natte luiers, tranen bij het huilen, etc. Als dat allemaal goed is, hoef je je nog niet direct druk te maken.

nou mijn zoontje dronk redelijk weer 4 dagen ineens hele hoge koorts wat zeggen ze in ziekenhuis en de huisarts ach hij is stevig zat en kan wel wat hebben, maar hij krijgt nu met erg veel moeite 200cc binnen n dat is dan van alle voedingen samen he.

Terug
Bovenaan