hoeveel vocht?

De titel zegt het al... Hoeveel vocht heeft een baby van 6 maanden gemiddeld op een dag nodig?
Rodin zit nu op de 3 flessen van 180 cc. Daarnaast krijgt hij fruit en en eet 's avonds goed groente, maar meneer heeft niet echt de behoefte om daarnaast nog water en/of diksap te drinken.
Is dit niet te weinig?

Liefs, Nicole (Rodin a.s zondag 1/2 jaar!)

Nou volgens mij niet hoor Nicole.
Als ze goed fruit en groente eten is 3 flessen van 180 cc genoeg.
Je biedt Rodin zo nu en dan wel tussendoor een flesje diksap ofzo aan?

Ja, ik bied het wel aan, maar meestal smijt hij het dan weer net zo hard weg, haha!

Ik heb net het CB maar gebeld, maar ze hebben minimaal 500 cc vocht nodig, dus Rodin krijgt meer dan voldoende :D
In groente en fruit zit ook vocht dus...
BTW Ze vroeg trouwens of ik nog niet was begonnen met brood?!
Nouja zeg....

Indd in groente en fruit zit ook vocht. Je kunt het gewoon steeds blijven proberen of hij nog iets erbij wil drinken.
Brood werd bijna 3 jaar geleden(bij mijn oudste dus) geadviseerd om met 7 maanden met een broodkorstje te gaan beginnen. Laat ze die eerst opsabbelen. Als dat later goed gaat, kun je met een half plakje brood beginnen. Er mag smeerkaas of smeerworst op. En boter natuurlijk. Zorg voor niet te vers brood, want dat blijft te veel in de mond plakken bij die kleintjes. dat krijgen ze dan niet weg.

Bryana krijgt hetzelfde als Rodin alleen eet zei de groente niet altijd op,omdat ze bepaade groenten niet lust,wel drinkt ze een fles diksap erbij,en een broodkorstje soms maar nog geen stukjes of zo.
Groetjes

Marit wil ook geen diksap of slappe thee. Ze krijgt nu nog 4 flessen, 1/2 potje groente en 1/2 potje fruit dus ze krijgt ook genoeg vocht binnen. Maar als ze straks een fles moet laten vallen zal er toch aan moeten. Ik heb al 4 smaken in de koelkast staan.

Karina krijgt nu een kwart potje van fruit en van groente. verder 3x volledig borstvoeding en 1 keer 170cc BV met rijstebloem en mag ze nog een "toetje"bij mij:) voorlopig zit ze dus nog niet aan brood ofzo.. lijkt me wel vroeg om nu al met brood te beginnen?!

groetjes

Terug
Bovenaan