hoeveel voeding 5.5 maand?

<p>wat is het minimale wat een baby van 5.5 maand moet eten/drinken.</p><p>mijn meisje dronk normaal altijd rond de 900 cc weg. ik geef borstvoeding(kolf) vandaar dat ik weet hoeveel ik in de fles heb zitten. en ik geef ook kv. combineren.</p><p>maar nu sinds 2.5 dag drinkt ze niet meer dan 600 cc... is dat niet een beetje weinig?</p><p>ze krijgt sochtends wel al 1stuk gepureerde fruit. en savonds al een half potje groente,dat eet ze met gemak weg.</p><p>paar dagen geleden was haar sprong geeindigt gelukkig en kwan ik uit op 9 voedingen.</p><p>nu zit ze sinds 2 dagen op ongeveer 5/6 voedingen word gelukkig al minder, maar vind 600 cc melk wel een beetje weinig voor een baby van 5.5 maand, en dan de groente en fruit er nog naast, zou ze genoeg vocht binnen krijgen?</p><p>raak een beetje in paniek, ben niet gewend dat ze van 900.cc naar 600 cc gaat.</p>
 
Die van mij is jonger 2 maanden nu en die drinkt soms 5 of soms 6 of soms 7 flessen ook soms alles drinkt die en soms laat die 30 cc staan of meer per keer hij krijgt 135 niet druk maken ze drinken wat ze nodig hebben  daar voor kreeg hij 100 cc 7 voedingen en dronk die ook 6 of soms 7 flessen en liet hij totaal soms 60 cc staan
 
900 cc per voeding is trouwens veel hoor zeker als je combineert en vergeet niet je geef hapjes dus voedingen moet dan ook minder worden 
 
je kindje wordt ouder en krijgt bijvoeding en hoeft niet meer zoveel cc's te drinken! Het is dus heel normaal! 
Mijn jongste dochter is morgen 8 maanden. Ze drinkt ook vaak nog maar 100/120cc per fles. Daarnaast wel fruit, beetje groente en wat kleine stukjes brood. Nog geen enorme hoeveelheden (vast voedsel ging erg moeilijk bij haar, sinds 2 weken eet ze pas 'goed' vast voedsel). Maar t is heel normaal dat ze minder behoefte krijgen aan volle flessen rond de 6 maanden! Ze hebben zich de eerste maanden zo 'vol gegeten', nu is het even genoeg en dat geven ze heel goed zelf aan.
Zolang ze blijft plassen, niet afvalt en gewoon alert is, is er niks aan de hand. Mijn dochter heeft extreme reflux en heeft 2 maanden lang énorm gespuugd en zeer weinig gedronken. Ze dronk max 400cc per dag, wekenlang. Verschillende keren bij de dokter geweest. Zolang ze maar plassen en niet uitdrogen, kan het lijfje het prima aan. Uiteindelijk kregen wij andere voeding en dronk ze weer goed. Maar het punt is dat ze dus wekenlang kon 'overleven' op 400cc per dag, zonder enige vorm van bijvoeding.
Dus maak je er niet druk om, als je kindje niet meer wilt.. dan niet!
 
Terug
Bovenaan