Hoeveel voeding baby 4.5 maand

Mijn dochter krijgt nu 190 water met 6 schepjes (5x per dag). Ik weet niet precies hoe zwaar ze is. 4.5 maand. Mag ze eventueel meer voeding hebben? Ik ben al begonnen met groentehapjes maar dit vult niet genoeg.
 
Volgens mij adviseren ze niet veel meer voeding te geven dan 1000ml op een dag, en daar zit je nu denk ik al overheen als ze de flessen leeg drinkt. De richtlijn voor flesvoeding is 150ml per kilo lichaamsgewicht. Als ze hongerig is zou je ook kunnen denken aan voeding voor hongerige baby’s, dat ligt wat zwaarder op de maag. 
 
Hoi moedervandochter, 
ik zie meerdere topics van jou over de onderwerpen voeding en slapen. Mijn dochtertje is ongeveer even oud als jouw dochtertje, misschien vind je het fijn om te mailen of appen om tips & tricks uit te wisselen? 
Wij zijn na een aantal weken volledig overgestapt naar voeden en slapen op verzoek en dat heeft hier zoveel rust gebracht in huis! In het begin vond ik het lastig, maar het heeft mij ook enorm geholpen want ik was zo onzeker in het begin! Nu gaat dat zoveel beter en kan ik ook veel meer genieten van mijn prachtige meisje. Misschien heb je wat aan mijn ervaringen, als je wilt kun je me mailen op venko4@hotmail.com.
Liefs
 
Dat is dus 180 + 6 (+10cc extra water) = 900cc, je mag nog een flesje van 90 + 3 erbij geven, dan zit je op de max van 990cc.
Eventueel het groentehapje groter maken
 
De totale hoeveelheid is toch met voeding aangemaakt. Als ik de fles van 190 ml water maak en voeding erin doe, kom ik op ongeveer 210. Dit is dus al teveel.
 
Waarom denk je dat ze niet genoeg heeft aan wat ze krijgt? Wil ze eerder weer een fles, of is ze na de fles nog onrustig?
Ik vind 5 voedingen van 190cc wat weinig en grote voedingen voor zo'n jong kindje. De meeste kindjes vinden het fijner om wat vaker een kleine voeding te krijgen. Je kunt eens proberen om haar zo rechtop mogelijk te voeden met de fles zo horizontaal mogelijk, zodat het niet te makkelijk uit de fles in haar mond loopt. Zo moet ze wat meer moeite doen, wordt de zuigbehoefte meer bevredigd en heeft het signaal 'genoeg eten' tijd om van de maag naar de hersenen te gaan. Misschien kun je op die manier de totale hoeveelheid per dag verdelen over wat meer flessen, en is ze daarmee wat meer tevreden.
 
Hier een dame van 5 mndn die al een tijd 4 keer per dag 210 + 7 schepjes drinkt. En ook idd een fruit of groente hapje er bij sinds kort. Meer kleinere flessen, zoals hierboven genoemd werkt echt niet bij onze meid. Ze heeft echt behoefte aan meer als ze een kleinere fles krijgt (ze krijgt zelfs ook nog forte voeding). Ik zou dus gewoon naar je kindje kijken en idd wel de richtlijn in de gaten houden maar daar ook niet te krampachtig aan vasthouden. 
 
Terug
Bovenaan