Hoeveel voeding bij 5 maanden?

Hallo allemaal!

Tot wanneer geldt de regel van 150 cc voeding per kilo lichaamsgewicht? Mijn dochtertje is nu bijna 5 maanden en weegt 7,5 kilo. Ik heb wel eens gehoord dat baby's nooit meer dan 1000 cc per dag mogen, maar met dit rekensommetje zit ze daar overheen. Ze drinkt overigens meestal zo'n 900 cc per dag, maar ik vraag me gewoon af hoeveel ze nou eigenlijk maximaal mag hebben. Ze krijgt nog geen bijvoeding.

Groetjes, Pam
 
Volgens is het inderdaad maximaal 1000 cc per dag. Mijn zoontje is nu 5 1/2 maand en krijg sinds 1 week nu 4 voedingen van 200 cc (180cc water). Daarnaast krijgt hij ongeveer 1/3 potje fruit en een 1/2 potje groente. Met name de hapjes vindt hij fantastisch !

Groetjes,
Sandy
 
Hoi Dames,

ik heb toevallig de vraag over hoeveelheid drinken per dag aan het c.b. gesteld, wanneer je vollegdig bv geeft mag je kindje onbeperkt drinken, wanneer je kv geeft mag je inderdaad niet meer dan 1 liter per dag, dit ivm kunstmatige stoffen die toegevoegd zijn die de niertjes nog niet helemaal goed kunnen verwerken wanneer ze daar te veel van krijgen.

mijn mannetje van 5 maanden krijgt 5x per dag een fles ( afgkolfd) van 250 cc en sinds gister zijn we met de worteltjes begonnen...

maar ieder kindje is verschillend dus het aantal en hoeveelheid zal ook per kindje verschillen..

gr.
saskia
 
Ja en hier bij het cb zeggen ze dat een kind dat zelf aan geeft hoeveel hij wil en dat het niks uit maakt als je wat meer geeft als hij flesvoeding krijgt omdat als ze borstvoeding krijgen je ook niet weet wat een kind precies drinkt. Mijn zoon van 5 maanden drinkt 4 flessen van 200cc maar voorheen kreeg hij veel meer. Dit is vanzelf gegaan allemaal. Hij krijgt wel forte
 
Terug
Bovenaan