Hoeveel voeding bij 6+ Kilo?

<p>Hallo mamas,</p><p>hoeveel dronk jullie kindje wanneer hij/zij rond de 6,3 kilo woog? Mijn zoontje weegt 6,3 kilo en is 5,5 maand oud. Nu lees ik online dat vanaf 6 kilo je 4 flesjes van 180 kan geven.. vind ik heel weinig voor een hele dag maar 4 flessen? Ik maak 5 flessen van 180 alleen drinkt hij het nooit leeg.. laat altijd 30 ml staan en soms zijn 50. Volgens de doktet moet hij 5 flessen van 180 drinken en 4 is te weinig.</p><p> </p><p>ben benieuwd naar jullie schema rond die leeftijd en gewicht</p>
 
Mijn dochter zat toen iets over een liter kunstvoeding per dag heen. En kreeg nog 6 a 7 flessen ivm een late avondvoeding en een nachtvoeding. Het zijn allemaal maar richtlijnen, hoe vaak, hoeveel, wanneer.... kijk vooral lekker naar je kindje. 
 
Mijn dochter zat toen op 5x 150 + 5 scheppen. Als jouw kindje het vrijwel nooit leeg drinkt, hoeft hij ook waarschijnlijk niet zo veel. Het zijn inderdaad richtlijnen, zo lang hij goed groeit kan het geen kwaad om iets minder te geven.
Krijgt hij ondertussen al wat groente en/of fruithapjes? Ik was daar met 4.5 maand mee begonnen en na 2 weken wennen was het een feest als ik met die lepel aan kwam! Dit is ook extra voeding die je kleintje binnen krijgt. Je kan ook beginnen met het aanbieden van water (richtlijn starten vanaf 6 maanden, maar 2 weken eerder neem ik zelf niet zo nauw). Als hij op een gegeven moment wat water drinkt vervang je het vocht van de fles.
 
Als je nou even terug naar de basics gaat van een 5 maanden oude baby; 5x 150/5 aanbieden verspreid over de dag. En dan sochtends tussendoor fruithapje en savonds tussendoor groentehapje? Hij meld zich heus wel als hij toch nog honger heeft. Dan kun je altijd nog de flesjes ophogen enz. Vanaf 6 maanden mag je al in de middag mini stukjes brood proberen te sabbelen met wat boter erop of gedipt in melk ? succes ?
 
Terug
Bovenaan