hoeveel voeding bij 8 weken


Hoi allemaal,

Ik heb een zoontje Jaimy van 8 weken en ik vraag mij af op hoeveel   voeding de meeste baby's van deze leeftijd eten.

Jaimy kan namelijk 200  voeding op en dit is erg veel. We zijn nu terug gegaan naar 165 en op zich lukt dat wel.  Hij krijgt om de 5 uur. Er zit blijkbaar geen stop bij hem, want hij drinkt gewoon door. We dachten dat het misschien aan zijn zuigbehoefte lag, maar zijn speen hoeft hij ook niet altijd.
Het consultatiebureau ( telefonisch zo'n verpleegkundige) zei laat hem maar op de 200 en vraag het Zaterdag aan de wijkverpleegkundige. We gaan Zaterdag voor zijn 1e prikje. Maar we hebben zijn voeding toch maar omlaag gedaan.
Hij heeft alleen wel meer krampjes nu, dus ik snap het niet meer. Ondanks dat we Cinababy van VSM gebruiken.

Heeft iemand hier ervaring mee of wat is het gemiddelde wat een baby van 8 weken moet krijgen?

Groetjes

Jeanet

jaimy 8 wkn

 
Hoi Jeanet26

Mijn dochter Zoë is ook 8 weken en zij krijgt 5 x 150 cc.  En daar heeft zij genoeg aan   ze drinkt alle flessen nog niet eens leeg  . Zij krijgt om de 4 uur en dan s avonds om 22.00 de laatste en dan s morgens om 6.00 weer. Dus als je zoontje dat nodig heeft zou ik het hem gewoon geven.
 
Hoi Jeanet,

De hoeveelheid voeding is ook afhankelijk hoe zwaar je zoontje is. Daar is een richtlijn voor. Toen mijn dochtertje 8 weken was ( nu 14,5 week) kreeg ze 5x 135cc ( 120cc water + de schepjes voeding= 135cc). en die hoeveelheid om de 4uur.
Nu krijgt ze 5x 180cc ( = 150cc water+ de schepjes voeding) en nog steeds om de 4 uur.
Het is een beetje moeilijk te bepalen hoeveel jouw zoontje moet hebben. Maar ik denk dat je wel een beetje moet oppassen dat je hem niet gaat overvoeden. Want 200cc voor een baby van 8 weken is wel vrij veel. Misschien moet je proberen om ook om de 4 uur een flesje te geven met een hoeveelheid van 150cc+ de schepjes. Misschien dat hij dan wat sneller verzadigt is als hij een flesje om de 4 uur krijgt.
Het is een tip.

Veel succes!
Groetjes van Elly


 
Terug
Bovenaan