Hoeveel voeding en welke tijden voor baby van 8 weken?

Hoi mama's!!!

Wat voor voedingsschema hebben jullie voor een baby van 8 weken (en 1 dag :))
Welke tijden geven jullie en hoeveel?

Ik heb een zoontje van 8 weken en hij loopt vanaf zijn 3e week al bij de kinderarts omdat hij moeite heeft met zijn voeding binnen te houden. Nu gaat het steeds beter, maar nu zit ik een beetje te mieren met de tijden en de hoeveelheden.
Want het lijkt wel alsof hij nog altijd honger heeft.

Dit krijgt hij nu;

tussen 05.30-06.30        : 135 cc (120 + 4 schepjes)
ong. 10.00                                : 165 cc (150 + 5 schepjes)
ong. 14.00                                : 135 cc (120 + 4 schepjes)
ong. 17.00                                : 165 cc ( 150 + 5 schepjes)
ong. 21.00                                : 165 cc (150 + 5 schepjes)
ong. 00.00                                : 185 cc ( 5 1/5 schepjes)

Bij de voedingen van 165 cc laat hij meestal beetje (20 cc) staan. Bij de vroege voeding en late voedingen krijgt hij er nutriton door. En elke voeding krijgt hij de helft Friso comfort en de helft Friso extra.

Vraag me echt af of hij nu genoeg krijgt, want hij huilt meestal na 3 uurtjes al en dan moet ik hem echt vasthouden om de tijd te overbruggen. Hij is overdag erg wakker en als hij al slaapt, slaapt ie heel licht, wordt snel wakker van geluidjes.
Stomme is dat als ik met hem buiten ben (wandelen of zoals vanmiddag terrasje met een autoalarm ernaast!!!) dan slaapt hij heel erg vast. Hij wordt dan echt nergens wakker van.

Groetjes,

Jacqueline
 
Hoi,
Mijn kindje is nu bijna 8 weken en krijgt het volgende.

04:00 110cc
07:00 110cc
10:30 110cc
12:30 110cc
15:30 130cc
18:30 130cc
Daarna slaapt hij van 19:00 tot 04:00. om twaalf uur wakker maken hielp niet, dan werd hij nog steeds om 04:00 wakker.
Overdag drinkt hij dus ook om de drie uur. Als ik hem langer zou laten wachten dan zou dat een hoop gehuil opleveren. Ik vind het prima zo. Overdag elke drie uur, maar s'nachts in ieder geval niet.
In de flessen zit overigens altijd 130cc (vier schepjes voeding), maar dat drinkt hij dus niet altijd op.
Volgens mij drinkt jou baby in ieder geval genoeg, maar misschien moet je de tijden wat anders laten vallen. Onze babies eten namelijk even vaak (zes keer per dag), maar overdag krijgt die van mij toch elke drie uur eten wat hij ook wil. Misschien werkt mijn schema bij jou baby ook wel.
Elke baby is natuurlijk anders, maar je kunt hetr proberen. Je hebt dan natuurlijk wel een nachtvoeding, maar als je die afwisseld met je man (en de ander doet dan de vroege ochtendvoeding) dan is het goed te doen. Ik heb er in ieder geval geen last van.
Nou is dit wel mijn derde kind, dus ik ben al meer gewend aan s'nachts uit mijn bed moeten (het went namelijk).
Groetjes Ivy
(Hoop dat je er iets aan hebt)
 
Hallo,

Dewi is nu bijna 13 weken. Bij 8 weken nam ze flessen zo tussen de 150 cc en 180 cc. De ene keer nam ze 150 cc, dan weer 170 cc of 160 cc en soms 180 cc. Nu drinkt ze meestal 170 cc of 180 cc leeg. Ik bied dan wel iedere keer 180 cc aan. Dit zijn ongeveer haar tijden:

6.30 uur
10.30 uur
14.30 uur
18.30 uur
22.30 uur

Het kan wel eens een halfuurtje eerder zijn. Maar eigenlijk nooit later, want dan haal ik haar gewoon.

Groetjes van Ria
 
Hoi,

Mijn dochtertje is 12 weken. Ik geef om de 4 uur een fles van 165 ml (150 en 5 scheppen) Ik hou de volgende tijden aan: 7 uur, 11 uur, 15 uur, 19 uur en 23 uur.
Ze drinkt niet alles op, maar is wel erg tevreden. Moet morgen naar het consultatiebureau en zal wel merken of het voldoende is.
Mijn dochtertje sliep ook erg kort en onrustig, maar ik kwam er achter dat dit door haar zuigbehoefte kwam. Na een uurtje wordt ze wakker en geef ik haar speentje en vervolgens valt ze weer in slaap. Door het speentje is ze langer overdag gaan slapen en slaapt ze 's nachts ook door. Misschien een idee om zo de tijd tussen de voedingen te overbruggen.

Succes,

groetjes Ger
 
Hoi!!!

Bedankt voor jullie reacties.. Ik ben nu inderdaad gewoon aan het uitproberen..
Speentje vind ie niet zoveel aan, maar dan maar mijn vinger..

Hij moet deze week naar het consultatiebureau en dan hoor ik het wel of ie goed groeit..
Ben er overigens wel achter dat hij erg gevoelig is voor mijn reacties of humeur..
Ik had gister bijvoorbeeld mijn moeder aan de telefoon (net na zijn laatste voeding) en ik was beetje geirriteerd (wat eigenlijk nooit iemand merkt) en hij sliep meteen slecht (huilerig/veel wakker).
Pas toen mijn man en ik 's nachts samen met 'm beneden gingen zitten rustig flesje gaven, ging ie weer rustig verder slapen..

Dus hij is gewoon heel erg gevoelig voor zijn omgeving.

Ik hou jullie wel op de hoogte wat het CB zegt..

Liefs
 
Beste mama van Naomi en Dewi,

Wij volgen ongeveer hetzelfde schema als jullie doen, alleen een half uurtje eerder. Onze Britt is nu ruim 5 weken oud en ze komt alleen nu nog wel 6 keer per dag. Hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen om de nachtvoeding er tussenuit te laten (van 22.30 tot 6.30)? Of ging dat op een gegeven moment vanzelf? Ik ben erg benieuwd. Haar laten huilen daar ben ik niet zo goed in, maar als dat toch een oplossing zou zijn? :)
Groetjes,
Marjolijn

quote: mama van Naomi en Dewi reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-05-2006 18:38:08'));

Hallo,

Dewi is nu bijna 13 weken. Bij 8 weken nam ze flessen zo tussen de 150 cc en 180 cc. De ene keer nam ze 150 cc, dan weer 170 cc of 160 cc en soms 180 cc. Nu drinkt ze meestal 170 cc of 180 cc leeg. Ik bied dan wel iedere keer 180 cc aan. Dit zijn ongeveer haar tijden:

6.30 uur
10.30 uur
14.30 uur
18.30 uur
22.30 uur

Het kan wel eens een halfuurtje eerder zijn. Maar eigenlijk nooit later, want dan haal ik haar gewoon.

Groetjes van Ria



 
Dag jonge mama's ;)

Onze dochter is morgen 7 weken en slaapt sinds vorige week donderdag helemaal door tot 6 uur half 7 (daarvoor was het meestal half 5 5 uur).

165 cc per voeding, meestal 6 voedingen per dag, maar vandaag zit ze om de 4 uur voeding en moet ik haar echt wakker maken om de 4 uur, anders loop ze 'uit schema'.
06.00 uur
10.00 uur
13.00 uur
17.30 uur
21.30 uur
De laatste voeding is meestal half 10 a 10 uur. Half 11 a 11 uur maakt voor de eerste voeding volgende ochtend niet uit ;) maar dat hoor ik vaker. Voorheen als ze bijv. om 9 uur kwam maakte ik haar wakker om 11 uur maar dan kreeg ik er vrijwel niets in en sliep ze ook gewoon dezelfde tijd als wanneer ik haar niet om 11 uur zou voeden, dus die slaan we dan over...
Ze drinkt meestal 145 cc, omdat ze 20 cc laat staan, maar weet ik wel dat ze voldoende heeft dan wanneer ze de hele fles leegdrinkt.

Succes
 
Hallo

Onze zoon Dylan is nu 7 weken woog bij 4 weken op het CB --->  5750 gram.
En bij z'n geboorte 4750 :D

en dit is zijn schema:

08:00 - 170 cc
12:00 - 170 cc
16:00 - 170 cc
20:00 - 170 cc
24:00 - 170 cc

En om ongeveer een uurtje of 4 / 5 word ie wakker en dan maak ik gewoon 170 cc maar dat drinkt hij niet altijd op enne keer wel en de andere keer drinkt hij net 50 cc.

Dylan is ook een slechte slaper... hij sliep weinig en als hij sliep sliep hij heel ligt.
daardoor huilde hij veel... heb dit op het CB verteld en ben langzaamerhand begonnen met inbakkeren en dat gaat goed hij slaapt nu makkelijker en langer.

moet hem meestal wakker maken voor z'n volgende voeding.

alleen het na deel is vind ik dat als we weg zijn bijv. boodschappen doen en Dylan moet eigenlijk dan slapen en zit hij dus echt hele tijd te krijsen net als voorheen toen we hem niet inbakerde... :S

Dat is wel een nadeel vind ik want ik kan hem natuurlijk niet inbakeren als hij in de maxicosi zit...

Groetjes Mandy


 
Terug
Bovenaan