Hoeveel voeding/ flessen?

Hoi Meiden,

Ben f nieuwsgierig naar hoeveel voeding jullie kindjes krijgen, en hoe oud en hoe zwaar ze zijn..

Mijn dametje is 3,5 w oud en drinkt 7x 100cc. Ze is wel een flinke tante hoor, was 4000gr 2,5 w geleden, dus ik verwacht dat ze nu bijna 4500 is?? Ze drinkt al haar flesjes leeg... Ze heeft echt al een bolle toet ik zie haar haast per dag groeien ;-)

Noëlle was vorige week 4040 gram en ze is van 6 okt. Drinkt 6 a 7 flessen van 120 cc water en daarbij 4 schepjes, kom je op ongeveer 130/135 cc.
Ze drinkt de flessen niet altijd helemaal leeg. Soms maar 50 cc.

Ze krijgt ook een steeds bollere toet en ik zei gisteravond nog tegen mijn man haar armpjes/handjes worden ook dikker.....

Jochem woog op 04-11 4530 gram. hij zal nu over de 5000 gram zijn denk ik. hij is van 18-10-2011 en woog bij geboorte 4285 gram. Hij drinkt 6 flesen van 170( ik maak 150 water met 5 schepjes). hij drinkt niet alle flesen leeg.hij laat soms 20 a 25 cc staan.

Jochem was al bij geboorte een flink kereltje. hij heeft nu zeker een lekkere bolle toet en heerlijke spek armpjes en beentjes.

Alina woog gister 40,86 en by d,r geboorte 20 okt 32,20 ze krygt 7 flessen v 100 cc maar drinkt ze niet allemaal leeg dit ivm met nog steeds spruw heb net 4e kuur gehaald is zo balen soms zit er hele plakkaten in d,r mondje is zo zielig

Fijn zon onderwerp, dan weet ik hoe ik zit, onze zoon van 4 weken drinkt 6 flessen van 150-170cc. Hij drinkt ze allemaal op.
Ook al heeft hij veel last van darmkrampjes. Hij woog vandaag 4700gr bij de geboorte 3800gr. snachts komt hij nog wel, maar hopelijk gaat dat snel over als hij maar eens van die krampjes afkomt, want dat is neit leuk en fijn.

Mijn zoon is iets ouder, maar woog nog geen 6 pond bij de geboorte, dus is nu ongeveer net zo zwaar als jullie kindjes. Twee weken terug woog Daan 4700 dus ik denk nu tegen de 5000 aan. Hij krijgt overdag 5 voedingen van 150/5 en een nachtvoeding als hij zich meldt. Dit kan een fles van 150/5 zijn, maar vannacht was het een fles van 100/3 omdat hij pas om 4.30u kwam en ik om 7u begin met de eerste fles!

Wauw dan drinkt Lieke erg weinig vergeleken met jullie kindjes.
Ze drinkt per dag zo'n 5 flessen.
De ene keer van 100 water en 3 1/3 schep voeding en de andere keer 120 water en 4 schep voeding.
We kunnen proberen om de fles te verhogen maar ze hoeft het echt niet.

Nou was lieke ook 3520 bij haar geboorte en 2 weken terug was ze 4070. Toen was ze 4 weken, 9 dec mogen we voor de 1e keer prikken naar het cb. Ben benieuwd hoeveel ze dan gegroeid is.

Jeetje wat wordt er veel gedronken.
Onze dochter is 7 weken (van 2 oktober) en krijgt 7 voedingen. Omdat ik borstvoeding geef weet ik niet hoeveel ze binnen krijgt. We proberen 1 flesje per dag te geven voor gewenning. Dan drinkt ze met moeite 80 cc weg.... Met 4 weken woog ze 3530 gram. Bij haar geboorte 2890 gr. Donderdag weer naar CB, dus ben benieuwd!

Terug
Bovenaan