hoeveel voeding in de fles??

Hoi hoi,

Mijn dochter Esmee ( 3 weken oud ) drinkt 6 x 100 cc..
Ze weegt 4 kilo precies en dan is 100 cc voldoende...
4.0 x 150 / 6 = 100 cc per fles...

Maar ik heb het idee dat ze wel meer wil na de fles..
Bij welke leeftijd of hoeveel kilo gingen jullie met de fles omhoog,
van 100 naar 135 cc ?????

liefs simone

hoi
onze zoon dronk met 3 weken 7 keer 100 cc en al vrij snel erna 6 keer 135.hij was erg hongerig namelijk.hij krijgt ook friso extra,voor hongerige baby's.je kunt haar gerust wat meer geven.als het teveel is merk je het wel,dan spuugt ze het vanzelf weer uit.ik zou niet teveel naar die schemaatjes kijken.honger is honger toch?
groetjes kari

Hallo Simone,

Mijn kleintje is iets ouder (morgen 7 weken) maar weegt niet zo heel veel meer als die van jou (2 weken geleden nog net geen 4kg).
Ik geef haar 6x 135, de ene keer drinkt ze hem helemaal op, de andere keer niet.
Het kan inderdaad zijn dat je kindje nog honger heeft, maar het kan ook zuigbehoefte zijn. Probeer het gewoon uit zou ik zeggen, als ze na de fles een speentje "lust" en daar tevreden mee is, dan is het geen honger... anders is het heel duidelijk :)

Ik vind het zelf ook wel lastig hoor, ik weet in iedergeval dat als je je kindje meer wilt gaan geven dat je dat met 10cc per dag mag doen, schijnt anders te extreem voor de maaginhoud te zijn.

Groetjes,
Nymue

Hoi

mijn zoontje is nu 4 weken en drinkt 5 a 6 keer 150 + 5 schepjes soms drinkt hij hem helemaal leeg en soms laat hij 20 of 40 cc over.
Hij weegt nu 4410 gram ik geef hem friso comfort omdat hij veel last heeft van krampjes maar ik weet niet of dat teveel voeding voor hem is en of ik hem niet beter voeding kan geven voor hongerige baby's?

groetjes natas

Hoi Simone,

Ik was vorige week bij het cons.bureau omdat ik ook niet precies wist hoe dat nou zat. Er is een schema van wat ze mogen. Per week ong. 5cc erbij geven.

Ik had het idee dat fleur met 6*150cc (toen 14wkn) niet genoeg had, maar soms liet ze staan. De arts zei dat ze 5cc per week erbij mocht krijgen, en ik gerust meer kan maken, zodat ze krijgt wat ze nodig heeft en de rest laat staan.

Ze zit sinds gisteren op 5x 180cc
Succes, twijfel je erg, vraag het gewoon aan het cons. bureau dan heb je altijd "zekerheid"

Terug
Bovenaan