hoeveel voeding kindje 7 weken

Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd hoeveel voeding jullie je kindje geven of hebben gegeven toen hij/zij 7 weken oud was. Op het cb zeiden ze dat ik zo snel mogelijk naar 5 voedingen van 150 cc  moest. Dat betekent dus de nachtvoeding niet. Maar dat lukt dus niet. We geven hem om ongeveer 23.30 uur zijn laatste flesje en dan komt hij rond 3.30 uur - 4.00 uur weer. Ik geef hem dan gewoon ook weer een flesje omdat hij dan echt trek heeft. Mijn vraag is dan, krijgt hij dan niet teveel, want dan krijgt hij ipv 5 keer, 6 keer 150 cc.
Ik ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat/ ging!
groetjes,
Rebekka
 
Hoi Rebekka,

Mijn kindje is ook 7 weken.   Ik weet niet precies hoeveel hij te drinken krijgt, want hij krijgt borstvoeding, maar ik weet wel dat hij vorige week nog een nachtvoeding nodig had en deze week slaapt hij plotseling door.   Hij heeft al een paar nachten precies 8 uur tussen de avondvoeding en de ochtendvoeding.   Ik denk dat als je kindje geen behoefte meer aan de nachtvoeding heeft, dat hij gewoon vanzelf doorslaapt.  
Drinkt hij de avondfles helemaal leeg?   Misschien kan je hem dan wat meer geven, zodat hij minder snel honger krijgt.

Succes ermee!

Groetjes,
Loekje
 
Hoi Rebekka,

Mijn meisje is nu 9 weken en wordt 's nachts ook nog steeds wakker ,de ene keer wat vroeger dan de andere, maar ook ik geef haar dan nog de fles. ze krijgt deze dan wel met meer water dan voeding.(100cc water 2 schepjes voeding.)Je kindje mag per 24 uur 1liter voeding....dit is 900 cc water met 30 schepjes voeding ofwel 5x 180 cc water met 6 schepjes voeding. Ik maak de voeding voor de hele dag klaar en daar moet ze het ook echt mee doen. Als ze dan nog steeds honger heeft leng ik de voeding ook extra aan met water. Door dit extra water heeft ze ook geen moeite om te poepen , en water kan geen kwaad. Ze krijgt ong 21.30u de laatste fles en wordt dan ong om 6.oou wakker , ik probeer dit nu steeds wat te verschuiven , maar dat valt niet mee...als ze wat wil , wil ze dit ook meteen. Ik warm de nachtvoeding op en doe deze in een thermoskannetje zodat ik ook snel m'n warme bedje weer inkan.

Succes en doe wat je hart je ingeeft.
Doreen
 
hoi rebekka

er is een zogenaamde formule omte bereken hoeveel voeding je kindje per dag nodig heeft maar je moet je hier niet te veel aan vast klampen hoor en doen wat de instinct zegt want het ene kind drinkt vaak kleine beetjes en het andere kind drinkt grote hoeveelheden.
mijn dochter is nu 13 weken en drinkt 3 fl 200 cc en 2 fl 100 cc en hier doet ze het goed op.
de formule is:
het lichaamsgewicht in kilo`s maal 150
dus als je kindje 5 kilo weegt 5 x 150 = 750 cc voeding per dag maar nogmaals trek je hiet niet te veel van aan en wat de nacht voeding betreft dit komt van zelf je kindje heeft het waarschijnlijk gewoon nog nodig
veel succes

liefs angela
 
Hoihoi,

Bedankt voor jullie reacties. Ik vraag me nu ineens af, zou het ook helpen om die nachtvoeding gewoon steeds iets minder te geven, totdat hij het niet meer nodig heeft?
groetjes,
Rebekka
 
Terug
Bovenaan