hoeveel voeding kindje van 3,5 kilo?

A

Anoniem

Guest
hallo,
volgens de kinderarts geven we teveel voeding op een dag en volgens het buro is het goed.
Hoeveel geven jullie je kindjes te eten en hoe vaak per dag?
(gewicht kindje = 3,5 kilo)
Groetjes Loes

Wij hadden het rekensommetje van 150 ml per kg gewicht gekregen.

Dit zou betekenen dat je kindje 525 ml water mag hebben op een dag (en daarbij natuurlijk nog de melkpoeder). Als je 6 voedingen geeft, mogen dit flessen van (bijna)  90ml zijn. De nachtvoeding moet je zien als een extra voeding en die hoef je niet mee te rekenen hierin.

Als je zin het om mee te kletsen met sommige andere dames van dit decemberforum, dan ben je welkom op:   http://kinderforum.forumup.nl/  
Omdat dit een open forum is en dus iedereen kan meelezen, zijn we per 1 januari overgegaan naar dit forum, zodat we ook na de zwangerschap kunnen blijven kletsen over onze kindjes.

Groetjes Noah

Hoi,
Mijn zoon, inmiddels 10 weken, heeft de eerst 5 weken gekolfde borstmelk gehad. Ik kon dus precies zien wat er in ging ........ soms een liter per dag!
Na die 5 weken ben ik overgestapt op flesmelk, de trent van soms 950 CC werd vrolijk doorgezet. Overleg gehad met CB (adviezen aub soms met een korreltje zout nemen) was ook echt dat je baby zelf de zaak wel gaat reguleren op een gegeven moment.
Als een baby  honger heeft, ga dan maar uitleggen dat die niet meer mag. Dat moet je echt niet doen!
Mijn zoon  is nu dus 10 weken, weegt  5,5 kg,  en hij zit nu nog steeds tussen de 800 en 950 CC per dag, dat is prima. 9 van de 10 keer maak je je druk om niets en regelt een kind het helemaal zelf.

Met mijn andere zoon, nu 3,5 jaar, ging het exact hetzelfde. Het mannetje doet het uitstekend. Zit qua gewicht keurig op het gemiddelde.

Vergeet niet je eigen gevoel en instinct te volgen hoor!!

Succes,
Gwenne

Groot gelijk, soms ook wel met een pak zout.

Als je kindje inderdaad meer nodig heeft merk je dat vanzelf. Is niet leuk voor de kleine en ook niet voor jou, dus dan zou ik ook gewoon meer geven, of aanmaken met nutrilon, dat vult meer .

Dat sommetje hadden we als richtlijn gekregen, maar inmiddels doen we voeden op verzoek en qua tijd en hoeveelheid. De ene keer drinkt ie zo 150 en de andere keer met moeite 90. Hij doet het goed, dus geen klachten.

Terug
Bovenaan