Hoeveel voeding met 2,5 maand?

Hai hai,

Levi is nu bijna 11 weekjes en drinkt nu 150 cc weg, maar hij moppert als de fles leeg is. Hoeveel geven jullie de kleine?

Ook spuugt hij vaak na de fles wat melk uit, dit mede omdat hij zich dan druk maakt, of enthousiast is, maar ook als hij in zijn bedje ligt, ik kan wel tig keren het bedje ( slabberte waar hij met z'n hoofdje op ligt) verschonen en zijn kleertjes ook.

Wie komt dit bekend voor en wat doe je eraan?

Groetjes,
Nephele

Hoi hoi,

De hoeveelheid voeding ligt er ook een beetje aan het kindje zelf.
Onze kraamhulp gebruikte voor de hoeveelheid wat je baby mag hebben  de volgende formule....
150ml per kilo lichaamsgewicht. Dus als hij 5 kilo  weegt doe  je dat keer 5 en dan gedeeld door de voedingen die hij krijgt bv 6 en wat daar uitkomt is zijn hoeveelheid.

Mijn zoontje begon toen hij 3 weken was ook veel te huilen, verslikken, spugen en altijd nog meer honger. Dit duurde een week of 3 en toen hebben  wij zelf ontdekt dat er ook spenen voor pasgeborenen zijn, nog kleiner gaatje dan standaard spenen.  
 En lichtverteerbare voeding, onze zoon kreeg in het ziekenhuis al gelijk friso nr 1 normaal. Die is lichterverteerbaar dan Nutrilon is ons verteld.
Ook heb ik de hoeveelheid voeding wat hij in 6 flessen kreeg verdeeld over 5 flessen, toen was zijn vraag naar voeding na de fles ook over. Het spugen werd beperkt tot een mondje, wat eigenlijk wel standaard bij ieder kindje is.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes Machie

Hallo,

Mijn dochter is nu 2 maanden en krijgt 900ml aangeboden per dag waarvan ze gemiddeld 850ml oprdrinkt. Ik praat over bereid product overigens. Ze weegt nu tussen de 5,5 en 6 kg schat ik zo.  Ik was in het begin ook bang dat ik haar teveel zou geven maar en probeerde krampachtig vast te houden aan de 150ml per kg regel. Maar er waren  periodes  dat ze gewoon veel meer wilde. Mijn ervaring is dat er  dan een groeispurt aankomt en  het drinkniveau zich daarna  voor een tijdje stabiliseert.

Het consultatiebureau gaf aan dat je gewoon meer mag geven als ze erom vragen. Kinderen kunnen zich niet overdrinken. Of ze willen niet meer of ze geven een halve fles terug, dan weet je dat  het  teveel was.  Een beetje, een aantal mondjes, is helemaal niet erg en heel gewoon. Mijn dochter kan soms wel 3 uur na een voeding nog een sloot teruggeven. Het is dan erg dun, lijkt wel water en lijkt  daardoor erg veel. Meestal heeft dit inderdaad met drukte/lichamelijke activiteit te maken.

Veel succes,
Ingeborg

hoi Nephele,

over de hoeveelheid drinken heb je nu al wat goede tips gehad. mijn zoontje drinkt minder dan hij mag, hij wil gewoon niet meer. maar hij groeit goed, en dat is denk ik belangrijk. zolang je kindje maar goed groeit.

verder heb ik een tip voor je voor het spugen als je kindje ook op bed ligt.

zet het bedje van je kindje schuin, zodat  het hoofdeind hoger is dan het voeteneind. dit hoeft niet veel te zijn. je kunt blokjes maken en onder de poten van het bedje vast zetten of (wat mijn beide kindjes hadden en ik zelf veiliger vind) is een dekentje opgevouwen onder het matras leggen  aan het hoofdeind. het hoofdeind hoeft maar een cm van 3 tot 5 hoger te komen.

door het bedje schuin te hebben ligt je kindje zo, dat de voeding minder makkelijk terugloopt. waardoor ze minder gaan spugen.

ik hoop dat het gauw beter gaat.

groetjes monique.

ik heb precies het zelfde gehad.

mijn kleintje was 10 dagen oud en kreeg 100 ml. spugen enzo.
toen consultatie bureau gebeld en zei dat ie 80 ml moest en nu
is hij 5 weken oud en drinkt al 165 ml weg
ik vond dat veel dus heb weer consultatie bureau gebeld maar
gelukkie niks aan de hand je kan namelijk het schema op het pak met
voeding aanhouden.

gr. miranda

Terug
Bovenaan