hoeveel voeding (mijn zoon is 13 wkn)

Hello ladies,
vraagje: mijn zoon is nu 13 weken en krijgt 5 voedingen van 180ml. 0630-1030-1400-1730-2100. Die laatste daarvoor moet ik hem altijd wakker maken en heb eigenlijk het idee dat hij deze niet echt nodig heeft. Overdag om 1400 heeft hij duidelijk meer trek. Kan ik dan om 1400 meer geven en die laatste laten vervallen?
Thanks
Groetjes van Babette moeder van Jamie

He babette

Als hij de fles om 21.00 ondanks dat je hem wakker moet maken nog leegdrinkt, zou ik hem niet zo maar laten vervallen, maar laat hij hem staan dan kan je het een keer proberen om hem niet te geven met het risico dat je weer een nachtvoeding moet geven...

het is maar net wat je wilt dus...

groetjes Yvonne

Hoi babette,

Je jochie is nog te jong om genoeg te hebben aan 4 flessen,is meestal   op zn vroegst na 4maanden.

Met deze leeftijd mag je volgens de richtlijnen max 200ml per flesje geven dus dat kan je evt wel geven als hij echt   meer honger heeft.

En mischien is t een idee om de laatste fles bv een uurtje later te geven,scheelt mischien ook weer voor de ochtend? en is hij wel wakker.

succes ermee,

groetjes ramona

Hoi,

Hmmm ik ben het daar niet mee eens... maar goed.
Tegen mij werd dat toendertijd ook gezegd, maar ik zat dan ook met een blehrend kind van 12 weken omdat de laatste fles moest.
Daar ben ik toen dus mee gestopt en heb gegeven wat ze zelf wilde.. als ze niet genoeg had, kwam ze vanzelf wel. Maar niets was minder waar.. met 12 weken sliep ze door van 7 tot 7.
Wel wilde ze per keer meer eten, 4x210cc+7schep. en soms de laatste fles 240+8 schep.

In mijn optiek is het nog altijd zo; "luister" naar je kind en zijn/haar behoeftes... er is geen mooiere lij-draad dan het moeder-instinct. (en hanteer dat  )

Wil/kan je kind het zo?? doen! Wil/kan je kind het niet?? dan niet doen!

Groetjes Debby mv B'Elanna

He debby,

Ben het zeker met je eens hoor dat je naar je kindje moet luisteren en dat je moedergevoel zeker goed is maar in dit geval zou het betekeken dat t kindje van babette om 17.30 de laatste fles krijgt,dit is wel erg vroeg.

Wat n luxe trouwens zo snel al doorslapen super joh,

groetjes ramona

Ik ben geen deskundige, maar ik denk ook dat een baby van 13 weken toch wel vijf voedingen nodig heeft.

De hoeveelheid voeding is afhankelijk van het gewicht van je kleintje. Mij is "geleerd" dat je ongeveer 150cc per kg lichaamsgewicht moet verdelen over het aantal voedingen per dag. Dus als je kindje 5,5 kg weegt, zijn dat 5 x 165cc per dag (5,5 x 150 = 825). Naturlijk zal de ene baby meer drinken dan de ander.

Waarom zou je geen vijf voedingen per dag blijven geven? Onze zoon Cas is nu bijna 12 weken en zit een week of 4 op vijf voedingen per dag. Ik zou niet weten waarom ik deze terug zou moeten brengen. Schema is: 6.00-6.30 /  10.00 /  14.00 /  17.30 /  21.00-21.30. Eerste en laatste fles zijn altijd iets meer dan de drie flessen van overdag. Wij moeten Cas voor zijn laatste fles ook vaak wakker maken. Ik geloof niet dat hij daar iets van lijdt.

Een andere regel die wij leerden is dat je kindje de fles in 10 tot 20 minuten leeg moet drinken. Duurt het langer dan kan het zijn dat of de speen niet goed is, de voeding te veel is of hij is te moe etc.

Groetjes Tamara.

Terug
Bovenaan