Hoeveel voeding per dag

hallo,

Even een vraagje omdat je aan het CB echt helemaal niks hebt.

Mijn kleine man wordt aanstaande woensdag 4 weken oud. Hij kreeg afgelopen 7 dagen 6x een fles van 135ml. Daarvan heb ik t/m een woensdag 2 schepjes standaard en 2 schepjes extra(hongerige baby's)gegeven. Vanaf een woensdag krijgt hij 1 schepje standaard en 3 schepjes extra.
Hij heeft 's nachts steeds een uurtje of 5/6 achter elkaar geslapen maar kwam de afgelopen 2 nachten na 3/3,5 uur alweer. Nu heb ik hem afgelopen nacht 2x (om 22.00u en om 03.30u) een fles van 150 ml gegeven.Krijgt hij nu te veel of niet??? Geef vandaag overdag gewoon weer 135ml.
Oja hj weegt nu rond de 4500 gr. op de personenweegschaal (woog 3550 bij de geboorte)
Dinsdag moet ik naar het CB om te wegen en controle dus weet dan wat hij preces weegt.

Ik weet dat de regel 150ml per kg lichaamsgewicht is maar daar heeft onze veelvraat net genoeg aan.

Ben benieuwd naar jullie reacte/ervaringen

Het is idd 150 ml x 4,5 kg = 675 ml per dag. Onze oudste was ook hongerig en zat op 6 flessen van 150 ml. Volgens het cb was dat teveel, maar onze dame deed het er wel goed op! Deze 2e dame drinkt nu per dag net aan 600 ml terwijl ze 650-700 ml per dag moet van het cb. Zo zie dat ieder kind zijn eigen ding heeft. Ga op je op gevoel af! Als jouw kleintje beter is op 6 flessen van 150 ml, lekker geven! Zo krijgt hij genoeg overdag en gaat de nachtvoeding er waarschijnlijk af en zit je keirig op 5 flessen van 150 ml.

Succes!!
Liefs ciomama

Ik heb hier ook een hongerige dame. Zij zit nu op 5 flessen van 150 + 5 forte. Ze krijgt ze om 7-11-15-19-23u en maakt nachten van 6-8u. Ze heeft hier de ene dag genoeg aan en de andere dag niet. Dan geven we tussendoor nog wat bij. Dus als jij denkt dat jouw kleintje er niet genoeg aan heeft dan geef je gewoon wat bij, niet moeilijk over doen hoor. Ik overleg zoiezo niks met t cb want ik kom er niet. Alleen voor de prikken. We hebben haar gister zelf gewogen (man op weegschaal alleen en daarna met haar) en ze weegt nu zo'n 5 kilo. Ze is 7 weken bijna en woog met de geboorte 2580 maar ze is vanaf t begin hongerig geweest. Zal blij zijn als ik 2 maanden verder ben dan kan er rijstebloem bij in hahah.
Maak je dus niet te druk en doe wat goed voelt.

Succes!!

xx

ik zou me niet al te veel houden aan de richtlijnen van Cb.. Natuurlijk is het een leidraad maar als ze meer nodig heeft dan zou ik gewoon aan die behoefte voldoen!

Groetjes vanaf het juli forum!

Wij hadden (hebben nog steeds maarja jochem is nu 1 jaar dus geen flesvoeding meer) ook zo'n veel vraat haha
Jochem kreeg ook altijd meer dan de richtlijnen van cb en volledige voeding voor honderige baby's.
Je kan proberen de fles van 7 en 22 op te hogen naar 150 ml op die manier begint tie de dag goed gevuld en eindigd tie de dag ook goed gevuld.
Verder zou ik de andere flessen ophogen naar 140.
En ja je komt dan over die 675 heen maarja.....laat het varen het is een richtlijn en welk kind is een richtlijn.............
Zolang je maar onder die liter blijft!
Daarnaast zou ik volledig over gaan op voeding voor hongerige baby's!
Overigens heb ik zijn voedingspatroon nooit overlegd of besproken met het cb als het aan hen gelegen had moest tie honger lijden en al helemaal nog voeding voor hongerige baby's krijgen......
Maar hij deed het er wel het best op en qua hoeveelheid heb ik altijd mijn gevoel gevolgd!
Sucses meid kijk naar je kindje veel belangerijker dan het cb...

gr louise maart 2011 forum

Bij mara zaten we nu op 12-15 voedingen van 40-60ml, reflux dus heel veel ging ernaast en 2 uur later weer honger

Maar Jonna doet het wel beter, flesjes om 8-12-16-20-24 uur van 135ml en nachts red ze 6uur dus dan krijgt ze nog een flesje van 90ml vlak voor die van 8 uur.
ze weegt 4100> gram
5x135=675ml+nachtflesje
overdag komt ze om 10-18 en 22 uur vaak voor meer, hongerige meid
ze krijgt per fles 2xforte en 2x extra care

ik probeer haar avonds flesjes van 150ml te geven maar ze wil vaak niet meer dan 135 op die gewone flestijden, denk eraan om 3x forte te doen en 1x extra care, maar wil niet dat ze weer last krijgt bij het peopen en krampjes. puzzelen geblazen dus
soms wil ze wel weer meer zoals net en laatst zlefs fles van 195 gehad! daarna 7,5 uur geslapen heeeeerlijjk

Maar ik kijk vooral naar wat mijn kind nodig heeft ipv de richtlijnen.
Mara kreeg amper de helft binnen en deze teveel, so be it.
volg je gevoel

hoi zat met ook zo'n probleem. Voeding van 8 uur gaat er als een speer in en de voeding na middaf tukkie ook en na deze voeding is hij aan het jengelen. Zou hij nog honger hebben?
Van cb mochten we op vraag eten geven maar wel de 120ml zo houden. Hij krijgt dus nu 1 voeding minder.
Gisteren besloten voeding naar 140 te verhogen en meneer slaapt gewoon bijna door.
Nu nog kijken hoe hij het straks gaat doen.

x

Terug
Bovenaan