Hoeveel voeding voor baby 4,5 maand (6 / 6,5 kilo)

<p>Hoi lieve moeders!</p><p>Onze kleine meid van 4,5 maand slaapt sinds een paar weken door van 19:30 tot 06:30 / 07:00. We gaven haar een tijd nog een voeding om 23:00, maar toen we daarmee stopten, sliep ze al vrij snel de nacht door. </p><p>Zij krijgt het volgende:</p><p>07:30 - 200 cc</p><p>11:00 - 200 cc</p><p>15:00 - 200 cc</p><p>19:00 - 210 cc</p><p>Nu is ze de laatste tijd ineens weer wat meer aan het spugen, zeker bij de eerste hapjes die we aan het oefenen zijn. Ik heb contact opgenomen met het CB en die verklaren me voor gek dat ik haar 200 cc / 210 cc geef. Dat ze dat nooit adviseren omdat het maagje dan teveel 'oprekt' en ik per direct terug moet naar 180 cc max (en dan wel bij de 4 voedingen blijven). Dat heb ik nu dus gedaan sinds 2 dagen, en nu ligt haar hele schema overhoop. Ze slaapt overdag korter en onrustiger en komt snachts ineens weer om 05:30 en dan heeft ze ook echt honger. </p><p>Wat adviseren jullie? Terug naar het oude schema? Of toch nog even volhouden haar minder voeding te geven?</p><p>Ik stel jullie reactie enorm op prijs!</p><p> </p>
 
Hoi! 
Ik zou lekker terug gaan naar het oude schema! Onze zoon is 5 maanden en hij krijgt ook 4x200cc. (Al een tijdje) Soms nog in de nacht, maar dan een kleiner flesje. CB is hiervan ook op de hoogte en vonden het prima, zolang maar niet meer dan 1000cc gegeven wordt.
Ook hier spuugt onze zoon. Minder volle flesjes geven heeft geen goed effect, dan idd sneller weer honger. En indikken werkt ook niet. We hebben dat maar geaccepteerd. Hij heeft er zelf geen last van.
 
Ik zou ook terug gaan naar je eigen schema.
En lekker je eigen kindje volgen . Het cb houd zich aan de richtlijnen maar elk kindje is anders .
Mijn zoontje is 8 maanden en krijgt nog 2 flessen van 210+7 dus dat word ook 240.. hij doet het er goed op dus vind het wel prima zo ?
 
Wij geven ook 7-11-15-19 180+6=200cc omdat de nacht altijd maar weinig is wat hij drinkt dus 1 flesje minder dan eerst (6 of 5). CB vindt dit prima. Toevallig ook nog met de kinderarts besproken en die vindt het ook prima. Als ze maar goed groeien. 
 
Ons zoontje geeft ook wel iets meer terug en drinkt het niet altijd op. Maar alle baby's geven mondjes terug is ons gezegd. Het is ook maar net wie je hebt bij he CB, hoor daar af en toe zulke rare verhalen over wat er soms gezegd wordt, of mensen die niet serieus genomen worden, vind het niet normaal. Dus het niks geks is wat je doet, gewoon doen waar je je goed bij voelt!
 
Wat een onzin. Onze dochter zat op die leeftijd op 4 x 210+7 scheppen. Had ze nu (2 jaar later) maar een opgerekte maag ? Dat kind leeft op lucht en is keurig op gewicht. CB vond het bij ons geen probleem. Onze zoon van nu bijna 5 maanden drinkt ook 4 x 210 + 7 scheppen. Gewoon lekker teruggaan. Dat werkte voor je kindje.
 
Terug
Bovenaan