Hoeveel voeding voor een baby van 2,5 maand

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Ik heb een zoontje van 10 weken en hij krijgt per voeding 140 ml en de avond voeding van 180 ml. Hoeveel voeding geven jullie je kinderen? Ik heb namelijk het idee dat hij hier niet voldoende aan heeft omdat hij veel huilt.

Eigenlijk moet je ook naar het gewicht kijken. Dit staat ook op de verpakking van de flesvoeding als het goed is. Maar een baby van 10 weken kan heel goed bij elke voeding op 200 ml zitten hoor (180 en 6 schepjes). Maar het gewicht telt vooral!
Mijn dochtertje zat met 8 weken al op 5 voedingen van 200ml. Zij was dan ook al vrij zwaar met de geboorte.
Als hij huilt na de voeding, dan is het haast zeker dat hij niet tevreden is. dan bedoel ik dus direct huilen als je de fles uit de mond haalt. Want als hij later pas gaat huilen, kan het ook kramp zijn (dan moet ie zijn benen ook steeds strekken).
Succes!

hallo,
ik heb van t cb t volgende rekensommetje geleerd bv                
5.kg x150/ door de aantal voedingen(bv 5)=150ml
op t pak staat hoeveel schepjes dr dan in moeten.
ik hoop dat je t een beetje snapt zo.
gr miranda

hoi hoi,

Ik heb een kleine van 9 weken en die moet ik nu van het CB 180 cc geven. Hiervoior gaf ik hem 165 cc. en doet het er prima op.
Groetjes Marloes

Hoi,

Mijn dochter is van begins af aan niet zo'n goede drinker geweest, maar wel altijd tevreden. Zij drinkt niet de hoeveelheden die op de verpakking staat, maar ook niet wat het CB zegt. Ik heb zelf ook een vraag op het forum geplaats. (zie ander onderwerp 4 voedingen, nog geen antwoord gehad), maar ik word er zelf ook een beetje onzeker van. Wat moet ze nou hebben? Je kind geeft het zelf ook goed aan. Tenminste die van mij wel. Mijn dochter is nu 4 mnd en drinkt gemiddeld nog geen 170cc. Ze weegt 7 kg. Volgens de verpakking is dat de weinig en volgens het CB ook. Maar ze is wel tevreden en dat telt voor mij.

Veel succes.

Groeten Ilona

Hoi Ilona. Even een harty onder de riem steken: ik denk dat je het prima doet!!! Je dochter geeft het goed aan, jij luistert ernaar: een betere moeder kan je niet zijn. In de Belgische curve zit jouw dochter prachtig op gewicht voor 4mnd, iets boven de gemm lijn (maar hier zijn de kindjes over het algemeen iets kleiner). Dus ook geen enkele reden om je zorgen te maken!!! Luister lekker naar je eigen gevoel en niet naar het CB of de verpakking van de voeding. (Mijn dochter is al een stuk ouder maar drinkt al maanden meer dan op de verpakking staat omdat ze daar behoefte aan heeft, nou zij is ook tevreden en zit goed op haar groeicurve (veel boven de gemm lijn maar ja dat krijg je met een grote NL mama... ;)) De laatste weken drinkt ze juist weer 30cc minder, ik pas me lekker aan bij wat zij wil.)
Groetjes, Esther.

Dag Jacqie,
Wanneer huilt je zoon precies? En wat is jouw zoontje's slaappatroon? Ga na wat de oorzaak zou kunnen zijn: Heeft hij krampjes, slaapt hij wel genoeg (kindjes van 10wk horen nog heel veel te slapen), ...., of heeft hij honger. Het kan echt geen kwaad om te proberen een grotere fles te geven: heeft hij genoeg dan stopt hij wel met drinken. Probeer evt eerst de 1e fles van 180 te maken, gaat dat allemaal goed en is hij daar rustiger van dan kan je de andere flessen ook 180 proberen.
Veel succes, Esther.

Dag Esther,

Bedankt voor je leuke reactie. Dat doet me goed. Je hebt ook helemaal gelijk. Ik moet vooral m'n gevoel volgen en luisteren naar Naomi. Zelf weten zij en ik het toch het beste.

Nogmaals bedankt.

Groeten Ilona en Naomi

Terug
Bovenaan