Hoeveel voeding??

Onze meid is nu 7 weken maar stoei vreselijk met de voeding. Ik voed op verzoek.
Lange tijd ging 120 cc elke 4 uur goed, maar vorige week kwam ze ineens elke 3 uur en had ze na de fles nog duidelijk trek. Ook cb adviseerde om naar 150 cc te gaan elke 5 uur. Dit lukt gewoon niet. De fles gaat met gemak op maar ook nu komt ze weer na 3 uur. Krijgt dan dus veel te veel voeding binnen op een dag. Speen ook al verhoogd ( avent 1 naar 2) want anders deed ze wel 40 min over de 150 cc. Maar twijfel nu gewoon wat ik zal doen.
Hoeveel geven jullie ee kleine rond dit aantal weken?

Mijn zoon is ook 7 weken en worstel ook. Op advies van cb ook naar 5x 150 ml gegaan alleen komt hij ook nog in de nacht dus had zelf bedacht hem dan een flesje te geven van 90ml alleen lijkt dit ook nog te weinig voor hem... wel geef ik een combinatie van forte en gewone voeding en dan laatste 2 flessen voor de nacht volledig forte. Ik heb echt het idee dat hij nog niet verzadigd is en zo groot is hij niet haha. Dus lees heel graag mee want voeding vind ik wel een dingetje hoor pfff

Onze meid komt ook nog in de nacht. Net de 2de nachtvoeding gehad. Hier zat 4 uur tussen. Opzich vind ik die uren niet erg, twijfel alleen dan heel erg hoeveel ik haar zal geven. 

Heb er ook al aan zitten denken om iets meer voeding in de fles te doen zodat ze verzadigd raakt. Maar ze krijgt omneo en ook deze voeding is al wat dikker. 

Er kan ook een beetje johannesbroodpitmeel bij. Daar van wordt de fles dikker en hebben baby’s eerder het gevoel verzadigd te zijn. 
Ik deed bij de laatste fles er altijd 1 schepje bij (begin met een kwart schepje en bereid dit zi nodig uit want het is echt dik spul) ik ben toen ook met kwartiertjes de voeding eerder gaan geven en kon zo op gegeven moment de nacht door.
mijn meid is nu 7 maanden en ik doe het zelfs bij de pap als die te slap is en als ze s nachts tich nog eens komt maak ik een klein flesje met een half schepje johannesbroodpitmeel.
van nutrilon heet dat nutriton geloof ik. Het is een vierkant pak.

Ja daar heb ik ook al aan zitten denken of rijstebloem. Want echt last van reflux heeft ze niet. 
Ze heeft de hele nacht gehuild en is nu nog onrustig of ze ergens naar van is. Denk dat 150 cc flessen nog niet aan ons besteed zijn  
heb liever een tevreden kind dat een keer extra in de nacht komt dan dit. 

Op het oei ik groei schema maakt je baby rond week 7 een ontzettende sprong vandaar dat je baby rond week 7 wat "anders" doet dan je gewend bent..
ook voeding geven is dan even anders 
mijn dochter is 6 weken en krijgt 130 cc en der laatste fles rond 9 a 10 uur bied ik haar 160 aan dit drinkt ze meestal wel op
daarna gaan we lekker in badje en naar bed en slaapt de door van 11 tot kwart over 5 half 6 

Oh Nikkie wat een heerlijke nachten!!! Ze heeft net weer 120 gehad en dat ging weer goed en ga voor de nacht idd wat meer geven. Ga denk ik tussen 120 en 150 inzitten. 
Oei ik groei heb ik idd ook maar ze is pas net uit de eerste sprong omdat ze vroeger is geboren. 
Dus mag mij nog voorbereiden op de volgende sprong. Hahaha

@sabina
ik heb begrepen dat je tekens vanaf de uitgerekende datum ondanks dat je kindje eerder geboren is dat heeft daar dus geen invloed op ook niet als je kindje later geboren word 
het gaat om de hersen activiteit was een moeilijk verhaal staat ook in het boekje ☺️ 
men je baby in bad doen na je avond fles vinden ze heeeeerlijk lekker rozig hun bedje in misschien kun je t vanavond proberen en slaap je kleintje net dat uurtje langer door 

Terug
Bovenaan