Hoeveel voeding?

A

Anoniem

Guest
Hai hai,

Levi is nu bijna 11 weekjes en drinkt nu 150 cc weg, maar hij moppert als de fles leeg is. Hoeveel geven jullie de kleine?

Ook spuugt hij vaak na de fles wat melk uit, dit mede omdat hij zich dan druk maakt, of enthousiast is, maar ook als hij in zijn bedje ligt, ik kan wel tig keren het bedje ( slabberte waar hij met z'n hoofdje op ligt) verschonen en zijn kleertjes ook.

Wie komt dit bekend voor en wat doe je eraan?

Groetjes,
Nephele

Hoi Nephele,

Onze jongste dochter had ook last van spugen. Dit komt wel vaker voor bij die kleintjes. Je kan twee dingen doen. Je kan voeding kopen voor kinderen die spugen, maar je kan ook voeding kopen voor de hongerige baby. Dit is naar mijn idee niet in combinatie.

Het kan misschien wel zo zijn dat als hij die voeding voor de hongerige baby krijgt wat minder gulzig zal zijn en dat daardoor ook het spugen minder wordt.

Het gaatje van de spenen kan ook te groot zijn. Tja er kunnen dus meer dingetjes zijn. Ik zou zeggen volg je verstand en luister ook niet al te veel naar het consultatie bureau. Zij kunnen wel tips geven maar ik heb met mijn kinderen inmiddels geleerd dat als je je eigen gedachten volgt je er meestal meer aan hebt.

En trouwens mijn kinderarts die had mij een tip gegeven toen onze kinderen nog klein waren en op het bureau sloegen ze bijna achterover. Ze vonden het toen helemaal niet goed. Maar ik kan wel zeggen dat het een gouden tip was voor ons.

Succes in ieder geval met de kleine.
Groetjes Nova

Hai hai,

Ik heb de Nutrilon Omneo geprobeerd, die is ook voor kinderen die spugen, maar daar werd zijn ontlasting ontzettend dun van die daar ben ik mee gestopt. Het is niet zo dat hij gulzig is hoor, maar doordat hij zich druk maakt of blij is haalt Levi de melk weer terug omhoog....

Welke voeding is dat dan die jij bedoelt voor gulzige kinderen?

Gr,
nephele

Mijn zusje geeft Friso. Het gaat nu wel goed. Je hoeft niet de gehele fles te vervangen maar je kan ook op b.v. 100cc (3 schepjes) 1 schepje vervangen. Zij gebruikt dat wel in combinatie met normale Friso.

Het is toch vaak zoeken hoor welke voeding heel goed bij ze passen.

Die tip van de kinderarts had te maken met iets anders. Mijn dochter had toen last van verstopping. Van het bureau moesten we Roosvisee laxo gebruiken. Dit hielp voor geen meter! Toen zij de kinderarts geef ze maar een paar hapjes vers geperst sinaasappelsap. Maar onze dochter was toen nog geen 10 weken oud. En daar was het bureautje dus helemaal niet mee eens!!

Maar ik bedoelde te zeggen....luister vooral naar jezelf. Als jij denkt dat je kind er beter van wordt moet je het gewoon proberen.

Groetjes Nova

Oh ja ik vergeet nog te zeggen dat ik toen ook als tip kreeg dat ik ze niet in 1 keer de fles leeg  moest laten drinken maar met een kleine pauze er tussen. Dat hielp ook wel een beetje..

Groetjes Nova

Hoi Nephele,

Mijn zoontje spuugde vanaf het begin ook heel veel & dus ook hongerig.
Bij ons werd johannesbroodpitmeel geadviseerd of de A.R van Nutrilon.
Dit is een iets dikkere voeding die beter in het maagje blijft zitten en tevens een voldaan gevoel geeft.
Hoop dat je hier iets aan hebt!

Groetjes Mirelle

Hoi Nephele,

Ik vergeet helemaal te zeggen dat de johannesbroodpitmeel ook van Nutrilon is: het heet Nutriton.

Succes!

Groetjes Mirelle

Terug
Bovenaan