Hoeveel voeding??

Mijn zoontje is komende zondag 9 weken. Hij krijgt volledige flesvoeding.
Mijn vraag is hoeveel flessen hij op een dag mag drinken. Zijn schema ziet er nu ongeveer zo uit:
5.30 uur, 9.00 uur, 12.30 uur, 16.00 uur, 19.15 uur, 22.30 uur
Hij drinkt nu dus 6 voedingen van 120cc. De laatste keer op het cb (11 dec) woog hij 4560 gram.
Drinkt mijn zoon te veel/te weinig? Hij huilt wel steeds meer de laatste tijd. Vaak zo'n 2,5 uur na zijn voeding. Graag hoor ik jullie tips/aanwijzingen/advies.
 
Hoi Petra,

In principe mag hij tussen de 120 en 150 cc per kilo lichaamsgewicht. Dus stel hij weegt nu 5 kilo, dan mag hij 5x 120 cc= 600cc per dag. Max is dan dus 5x 150 cc= 750 cc. Zo moet je elke keer veranderen. Er is natuurlijk wel een limiet, mijn dochter is 5 mnd weegt denk ik een kilo of 7 1/2 en zit aan de 4x 200cc. Maximaal mag ze 1 liter per dag. Dat is volgens mij voor ieder kind de max. Je kan proberen om hem na die 2,5 uur 30cc water en 1 schepje voeding te geven, dat helpt bij mijn dochter altijd goed. Net even een slokje. Probeer het maar is. Laat je weten of het geholpen heeft.

Groetjes Syl, mama van Liselotte
 
mijn dochtertje is nu 10 weken en krijgt 5 voedingen per dag van 150cc.Ze begint de dag om 5.30 en de laatste fles gaat er rond 19.00 in.dit gaf ze overigens zelf aan.Als je zo bekijkt krijgen ze dus allebei ongeveer evenveel en ze weegt nu bijna 5 kilo.Ik baker ze overigens 's avonds wel in.Dat helpt erg tegen 'te vroeg komen'ook.Ik denk dat er weinig fout is aan wat je doet.
 
De tip om na 2,5 uur nog wat voeding (30cc) te geven heeft goed geholpen!!
Vanochtend ben ik weer naar het CB geweest en hij mag nu 150 cc per fles hebben. Hij was weer prima gegroeid.
Dus alles gaat hier weer goed.
Maar bedankt voor de reacties!!!
 
Terug
Bovenaan