Hoeveel voeding

Hoi,

Even een kort vraagje, ik heb een heel lief dochtertje van bijna 7 maanden, aangezien zij zich nooit uit zichzelf meld voor voeding vind ik het heel moeilijk om te bepalen wat zij nodig heeft. Ze krijgt momenteel nog 3 flesjes van 200 cc en een fruithapje (half glaasje) en bijna 1 glaasje groentehapje. Is dit voldoende of te veel. En geeft men normaal gesproken ook nog een sapje tussendoor???
 
hoi marjolein,,, mijn dochter is nu 9 maanden en krijg 2 flessen van 200, 1 bord pap 200cc, heel potje groente en toetje, fruithapje half potje, boterham, drinken tussendoor, en soms een koekje.maar als jou dochter zoveel nodig heb komt ze vanzelf hoor!!! enne het cb zei dat ze met 300 cc genoeg hebben per dag, de mijne is gewoon een vreetmonster haha groetjes danielle
 
Hoi Marjolein,
Mijn zoon is 7,5 mnd en hij krijgt 1 papfles van 180 cc en 3 flessen van 180 cc, verder een fruithap (1 peer, banaan of kiwi gepureerd)en groentehap (heel potje van 200 gr) en een danoontje start. We zijn begonnen met brood en daar eet hij meestal een half sneetje van. Soms geef ik m s middags nog een koekje. Maar die van mij is ook een vreetzakje! Als je dochter goed groeit en goed poept en plast, zou ik me geen zorgen maken!!
 
dit krijgt mijn zoontje van 5 maanden ook! en dan ook nog een halve liga en 90cc sap. Ik zou het even navragen op het cb kijken hoe ze van gewicht is, en evt kan ze zeker wel wat meer hebben hoor, of een liga of een boterham erbij
succes
 
Mijn zoontje is bijna 7 maanden en krijgt bij het wakker worden een fles soms met pap soms gewoon zonder pap.Dan tussen 10 en 11 weer een fles allebei van 210 cc.Als hij dan wakker wordt een uur of 1 een fruithap,half in de middag of een klein flesje melk of wat drinken.Om 5 uur warme hap met half toetje en om 20.00 uur een papfles van 240 cc.
 
Hoi Marjolein,
Mijn dochter Femke is ook bijna 7 maanden en ze krijgt het volgende:
8.00 uur fles 200cc
9.30 uur liga met wat sap
12.30uur fles 200cc
15.00uur fruit ongeveer 150 gram
17.00uur warm eten (ong. 150 gr.)
met yoghurt of danoontje na.
19.30uur fles 200cc

Van de week heb ik tussen de middag een half broodje er bij gegeven.
Op het CB zeiden ze van de week dat dit een prima schema is voor een kindje van deze leeftijd en aangezien je kindje net zo oud is...
Zie maar wat je ermee doet.
Kijk ook eens op www.nutriciakindervoeding.nl, daar staan voedingsschema's voor verschillende leeftijden.
Succes!
Gr. Antine
 
Terug
Bovenaan