Hoeveel voeding?

Hallo,

Onze dochter is 13 weekjes ze drinkt nu 5x  165cc, maar heb het idee dat ze behoefte heeft aan meer.( slaapt  's nachts wel  van 10:30 uur  tot 06:30uur).
Dat is  voldoende voor haar leeftijd, lengte( 62cm)  en gewicht(5630) volgens het cb, want ga je ze meer geven dan wordt hun maagje ook steeds groter( opmerking van cb,

Nu twijfel ik of ik haar meer voeding zal geven of rijstebloem toe tevoegen ook al is ze nog geen 4mnd.

In afwachting op julie reactie........

Als ik jou was zou ik wel een beetje meer geven als ze echt honger heeft. Let alleen op dat ze niet meer dan 1000 cc op een dag krijgt. Volgens die regel mag ze er nog wel een fles van 165 cc bij!

Groetjes Ilona

maagje oprekken vind ik echt onzin.als je denkt dat je kindje nog honger heeft,is haar maagje dus nog niet vol.als ze vol zit drinkt ze niet meer of ze spuugd het terug.
boas was ook heel hongerig en zat al vrij vlot op 5 keer 200cc.sinds 5,5/5 maanden is het 4 keer 200.hij hoefde opeens niet meer.je kan beter voeding voor hongerige baby's geven dan rijstebloem.rijstebloem is wel erg zwaar.in friso extra en nutrilon forte zit rijstMEEL.veel lichter en toch vult het goed.misschien dat ze daarmee ok wel genoeg heeft aan 165.
en het cb kan zoveel zeggen,maar moet je je kindje dan honger laten lijden omdat in een schemaatje staat hoeveel ze moeten?
groetjes kari

Gewoon een grotere fles maken!!! Laat dat CB maar kletsen. Gewoon niet over hebben met ze. Als je baby honger heeft, dan heeft ie honger. Zo simpel is het.

Sabine

Hi Patricia,

De "regel" is 150cc per kg lichaamsgewicht per dag. In dat geval zit jouw ukkie met de 5 x 165 inderdaad erg goed. Maar sommige mensjes hebben nu eenmaal wat meer nodig. Ik zou niet zomaar geven waar ze om vraagt, want zoals hierboven al geschreven: ze mogen maar 1000cc per dag. Meer kunnen de nieren niet goed verwerken. En als je nu al aan die 1000cc zou zitten, hoe moet dat dan de komende maanden?

Maar er zijn ook kindjes die echt niet genoeg hebben, ik lees hier dan wel eens over voeding voor hongerige baby's. Is dat misschien iets voor jullie meisje? Ik heb er geen ervaring mee, wellicht dat andere moeders je kunnen adviseren, maar lees er veel goede dingen over.

Gr. Tamara
mama van Cas (16-04-2007)

Hoi Patricia,

Mijn dochtertje zit al vanaf 9 weken op 1000 cc per dag. Dit werkt voor haar geweldig! Ze krijgt wel friso comfort, is iets dikker door het jbpm. Toen wij naar 1000 cc gingen woog ze 5480 gram, nu ben ik gisteren bij het CB geweest en ze vonden dat ze het geweldig deed. Ze weegt nu al 6420 en is 63 cm.

Ik kijk niet meer zo streng, want dit deed het cb ook bij mijn 1e dochter en die heeft echt gewoon regelmatig honger gehad. Dit is niet leuk voor haar maar ook niet voor jezelf.

Mijn dochter krijgt nu 5 flessen per dag, zal effies schema neerzetten. Misschien heb je d'r iets aan.

7.00 uur   180 ml water + 6 schepjes
11.00 uur                        "
15.30 uur                          "
18.30 uur                              "
22.30 uur                                  "

Gewoon je eigen gevoel volgen!
Succes,
groetjes  Sandra
(mv Isabelle 4,5 jaar en Madeleine 14 weken)

Hallo meiden,

Allereerst bedankt voor jullie reactie. Ik ben sinds vorige week aangemeld dus, is het nog nieuw voor mij. Vind het fijn dat iedereen met je mee leeft.

De reden dat ik mij heb aangemeld is oa omdat mijn jongste dochter geboren 16-4-2007 het Kiss syndroom heeft( is met een stortbevalling ter wereld gekomen en heeft daardoor een beknelling in haar nekwervels). Ze heeft heeeel veel gehuild, gelukkig wordt dit nu beter sinds ze kinderfyshioth.   en as. maandag gaat ze voor het eerst naar de maueeltherapeut. Doordat Mirthe zoveel heeft gehuild wordt je  als moeder onzeker over de kleinste dingen, dit terwijl het ons 2e kindjes is! Vrouwen !!! zegt mijn man hahahaha.

Kortom het is fijn om zelfs de kleinste dingen met andere moeders te delen.

Zijn er nog meer moeders met een kindje die het kiss syndroom hebben?

in afwachting op jullie reactie.........

Patricia

Terug
Bovenaan