hoeveel voeding?

A

Anoniem

Guest
Hey hallo allemaal,

Zoals jullie misschien hebben gelezen slaapt Isa nu ruim 3 weken niet meer door. Ze komt iedere nacht 2 a 3x en dan krijgt ze ook altijd nog 1 nachtvoeding. Nu is mijn vraag; zou het kunnen dat ze gewoon teveel krijgt (voor haar doen dan) waardoor ze wakker wordt? Ze krijgt nu tussen de 800 en 900 cc en in haar laatste fles 2 scheppen Nutrix. Ik hoorde ook van een andere mama dat Nutrix (of de laatste fles in het algemeen) op een gegeven moment te zwaar kan vallen op het maagje waardoor ze wakker wordt. Ook heeft ze de laatste dagen ' s nachts ineens een poepbroek....
Isa is nu ruim 4 maanden. Zal ik de laatste fles gewoon laten vallen?? Ze drinkt ongeveer 100cc van de laatste fles op (al slapende)......
En wat is jullie schema met 4 maanden?

Ik hoop op veel tips!!

Groetjes,
Rosanne

Finn krijgt nog steeds 5 voedingen van 180 cc en in de laatste fles van 22:30 uur 2,5 schep nutrix.
Normaal slaapt hij hier goed op door, maar nu de laatste week wordt hij soms s nachts wakker en het enige wat dan helpt is een beetje drinken ( ook al is zijn papfles nog maar 3 uur geleden)
Vanochtend werd hij bv om 6 uur wakker ipv 7 uur... weg schema!!!
Ook heeft hij nu ineens behoefte aan een speentje terwijl hij daar eerst niks van moest hebben.
Zo zie je maar, niets is zo veranderlijk als een mens!

ik weet niet of het kan dat ze teveel binnen krijgen... zou je misschien eens op het cb kunnen vragen. Bij mijn dochtertje is het zo, dat ze de fles echt weg duwd als ze genoeg heeft, of ze hem nu leeg heeft of nog 100 cc over heeft. Maar goed, er zijn misschien ook kinderen die blijven drinken en dan te vol zitten, maar daar kan ik je helaas niet mee helpen! Ik zou gewoon eens het cb bellen.

Mijn dochtertje is morgen precies 5 maanden en krijgt nog 5 flessen van 180 cc (180 cc water, 6 schepjes) en een half potje fruit of een half potje groenten.
Ik wil binnenkort de laatste fles laten vervallen, maar durf nog niet goed hahaha!
Maar ze drinkt haar flessen nu weer steeds slechter (laat meestal van 1 fles wel 100 cc over en de andere drinkt ze vaak ook niet helemaal leeg) dus misschien word het voor haar wel te veel en is ze wel toe aan 4 flessen...  

Hoi,
Mijn dochtertje is vandaag precies 5 maanden en krijgt 4 flessen van 210 en een half potje groente (fruit lust ze nog niet)
Ik heb sinds vorige week die laatste fles laten vallen.
Ik heb wel vaker gehoord dat ze rond de 4 maanden weer onrustig kunnen zijn 's nachts. En ook dat een fles met nutrix zwaar kan vallen voordat ze moeten gaan slapen. Ik geef ook nutrix in de laatste fles, deze is bij ons dan om 20.00.
Het blijft toch altijd een beetje gissen bij die kleintjes. Soms zou je willen dat ze kunnen praten...
Sil

hoi hoi

aaron is bijna 5 maan (24-11-2006) en hij krijgt 4 keer 210 en af en toe een hapje fruit,maar niet veel,hij krijgt ze als volgt(kan een beetje afwijken)

08:00 1e fles 180 water en 7 schepjes
12:00 2e fles 180 water en 7 schepjes
17:00 3e fles 180 water en 7 schepjes
18:30 10 hapjes fruit
22:30 4e fles 180 water en 7 schepjes

en hij doet het er erg goed op:)
woog 2 weken geleden 8820 en is 69,5 cm lang dus hij doet het erg goed:)
hij woog natuurlijk bji de geboorte ook a 4320 en 56 cm dus was al niet aan de kleine kant;-)

groetjes nienke...trotse moeder van aaron:)

Hoi nienke,
Mag ik vragen waarom je 7 schepjes bij 180 water doet?
Sil

Hoi, hoi,
Isis is over 1 week 5 maanden. Sinds 3 dagen (pas) krijgt ze 4 flessen en ze slaapt er op door; haar schema (was 5 x 200, 7,11,15,19, 23) en is/wordt nu 7. 11.30 15.30 20.00

en dan 4 x 210 + 7 schepjes en om 20:00 Nutrix (2 kleine eetlepels)
Wij merkten dat ze om 23:00 in een diepe slaap was en slapend haar fles dronk en steeds minder, bovendien dronk ze overdag slechter en spuugde ze meer.

Ben nog beetje zoekend naar haar dag ritme, maar Isis leek er wel aan toe! En ik kan vroeger naar bed
Succes, volg je gevoel en je gezond verstand, komt goed (hoort wie het zegt..)
X esther (Isis 291106)

hai Rosan!

Nou.. Sam is net zo oud.. hihi ;) en krijgt momenteel vier flessen zo met zo'n 4 uur verschil ertussen. Hij krijgt 210/220 cc met 7 schepjes voeding (2 comfort en 5 friso normaal). De tijden hangen een beetje af van hoe laat hij 's morgens komt maar meestal is het zo ongeveer: 7.30 , 11.30, 15.30 , 19.30. Hij slaapt dan door tot de volgende ochtend.. (sorry.. was inene zo!). Het zou kunnen dat die Nutrix net even te zwaar valt; heb je t al geprobeerd om die in de een na laatste fles te geven? Ook omdat ze inene gaat poepen snachts.. dan zit ze toch wel vol lijkt me! Wij zijn gestopt met het geven van de 23.00 uur fles nadat Sam gewoon niet meer wakker te krijgen was! Vervolgens is hij nog een twee keer wakker geworden rond een uur of drie; toen hebben we hem 120cc gegeven. Maar daarna is hij nooit meer gekomen s nachts.. Omdat hij wel genoeg cc moet binnenkrijgen ben ik 4 flessen van 210cc gaan geven. ( ipv 5 keer 180cc)
Ik zou het gewoon ns een kleine week proberen; die laatste voeding van 2300 uur laten vallen, met de voeding van 1900 uur Nutrix toevoegen. En dan kijken of ze komt of niet.. Probeer gewoon vol te houden.. t Komt goed!! Heus!

Suxxes!!
Lievs, Margreet

Terug
Bovenaan