hoeveel voeding?

omdat ik straks weer vervangerswerk in het onderwijs ga doen, heb ik erg onregelmatige dagen dat ik werk en weet ik vaak pas 's morgens of ik die dag moet werken.

dat is wat bv betreft nogal lastig, want je hebt dan niet altijd genoeg afgekolfde melk parat en uit de vriezer is het niet op tijd ontdooit.

ik heb met het cb gesproken en ik mag ook een flesje kunstvoeding dan laten geven ipv de bv. maar hoeveel krijgt een baby van 8 weken eigenlijk?
en straks is hij 12 weken? hoe zit dat dan?

kan iemand me uitleggen hoe dat gaat bij kunstvoeding?
ik hoop op deze manier nog lang bv te kunnen geven!

groetjes!

Geen idee Carina. Maar je zou ook gewoon genoeg ontdooien voor 1 flesje. Als je moet werken die dag haal je de rest uit de vriezer. Hoef je niet te werken, dan geef je die dag zelf 1 flesje.

Hoi Carina, als je alleen kunstvoeding geeft rekent men 150 cc voeding per kg lichaamsgewicht, dus als je kindje 4 kg weegt, mag je 600 cc per dag aan kv geven. Over 6 voedingen verdeelt is dat 100 cc per voeding!

Succes!

Groetjes, Leonie

1 flesje melk is veel te weinig!

ik kan hem dan om 7 uur nog voeden, en ben pas rond 5 uur half 6 weer thuis (gemiddeld)

ik moet dan toch zeker 3 voedingen paraat hebben!

bedankt voor de berekening.. kan dus "gewoon" uitrekenen hoeveel hij ongeveer nodig heeft...

ow wacht ik snap je al mamat... (sorry ben wat traag van begrip, heb hersencellen af moeten staan aan mijn mannetje! hahaha)

mar dat is dan toch nooit op tijd ontdooit? het moet in de koelkast ontdooien, dat duurt bij ons de hele nacht!

Hoi Carina,

Ik ben toevallig vandaag op het cb geweest en ik mag Daphne nu 150 cc geven. Ze zijn van dezelfde dag natuurlijk dus denk dat jij ook 150 cc mag geven Daphne is nu 4940gram. Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Margot

Terug
Bovenaan